۰ نفر

رئیس کمیسیون اصل نود مطرح کرد؛

برگزاری جلسه با وزیر صنعت درخصوص اجرای قانون بازنشستگی/ تعیین تکلیف قانون تا یک ماه آینده

۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۶
کد خبر: 370055
برگزاری جلسه با وزیر صنعت درخصوص اجرای قانون بازنشستگی/ تعیین تکلیف قانون تا یک ماه آینده

روز گذشته رئیس کمیسیون اصل نود و وزیرصمت، درخصوص اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان و راه‌کارهای آن جلسه‌ای برگزار کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین ، داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 ، در تشریح نشست دیروز کمیسیون قانون اساسی با وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: کمیسیون اصل ۹۰ پرونده‌ای را برای اجرای دقیق قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مورد کلیه وزارتخانه‌ها تشکیل داده و روزگذشته نیز این جلسه در مورد وضعیت اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در وزارت صمت، برگزار شد.

رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چند مورد گزارش وجود داشت مبنی بر اینکه قانون منع بکارگیری بازنشستگان در وزارت صمت اجرا نشده است. در بررسی‌ها مشخص شد که از ۳ مورد مطرح شده، مسائل مربوط به ۲ مورد از گزارش‌ها حل و فصل شده است، اما در مورد مدیرعامل فولاد مبارکه دو برداشت متفاوت از قانون وجود داشت که مقرر شد دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور، مرکز پژوهش‌های مجلس و معاونت قوانین مجلس و سایر دستگاه‌های نظارتی مدعو به این جلسه، به صورت موردی این موضوع را بررسی کرده و نظر قطعی و مکتوب خود را به کمیسیون اصل نودم قانون اساسی ارائه کنند.

وی افزود: در بین نمایندگان نیز نظری وجود داشت مبنی بر اینکه برای روشن شدن قانون، استفساریه‌ای از مجلس شورای اسلامی انجام شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون منع بکارگیری بازنشستگان به طور کامل در وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرا شده و این یک مورد نیز ظرف یک ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یک ابهام راجع به کار کسانی است که قبل از تصویب قانون در سال ۹۵ ، اعاده به کار شده‌اند و ابهام دیگری که در قانون وجود دارد مربوط به دستگاه‌هایی است که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند و مشمول قانون منع به کارگیری خواهند بود که در این خصوص نیز به لحاظ حقوقی اختلاف نظراتی وجود.