۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

«فبیرا» و تهاتر یک دارایی با «پخش»/ «چکارن» چگونه فاز دوم تجاری سازی را به پیش می‌برد؟

۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۱۶
کد خبر: 331145
«فبیرا» و تهاتر یک دارایی با «پخش»/ «چکارن» چگونه فاز دوم تجاری سازی را به پیش می‌برد؟

سه شنبه این هفته در حالی پایان یافت که در این روز تنها شاهد چهار توقف و دو بازگشایی بودیم.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ معاملات امروز بازار سهام در حالی پایان یافت که شاخص بورس تهران با رشدی 883 واحدی رو به رو شد و به سطح 162 هزار و 805 واحد رسید. نمادهای «رمپنا»، «وتجارت» و «فخوز» بیشترین تاثیر را بر رشد امروز شاخص داشتند. در این روز و به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس چهار نماد متوقف و دو نماد بازگشایی شدند. در روز جاری نماد معاملاتی «زکشت» متعلق به شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت، تنها نمادی بود که به دلیل برگزاری مجمع عمومی فوق العاده متوقف شد و سایر نماد دلیلی جز شفاف سازی برای توقف نداشتند. در این روز «چکارن» از جزئیات فاز دوم تجاری سازی شرکت کارتن ایران خبر داد و «فبیرا» از تهاتر یک دارایی با شرکت «پخش» گفت.

«چکارن» متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت کارتن ایران (چکارن) به علت لزوم شفاف سازی در خصوص فاز دو پروزه تجاری سازی شرکت کارتن ایران متوقف شد. این شرکت اعلام کرده است که با توجه به پیگیری‌های انجام شده مجوز فاز دو و سه پروژه با مشخصات ذیل دریافت شده است: 1-مهلت اعتبار دستور نقشه صدر الاشاره شش ماه است. 

2-  مساحت هر یک از زمین ها طبق سند پنج هزار و 330 متر مربع و مساحت اصلاحی پنج هزار و 103 متر مربع است که یا باید شهرداری مابه التفاوت این زمین را به نرخ روز با قیمت کارشناسی رسمی دادگستری پرداخت نقدی کند یا اینکه از محل عوارض صدور جواز تفاوت یاد شده را کسر کند. در مجموع این دو فاز 454 متر مربع باید وجه آن توسط شهرداری منطقه 18 به شرکت کارتن ایران طبق نظریه کارشناس رسمی دادگستری پرداخت کند.

3 -  تعداد طبقات مجاز10 طبقه (شامل 9 طبقه بانضمام یک طبقه زیرزمین) است و کاربری تجاری دارد. گفتنی است ملک یاد شده قابلیت تبدیل به اداری و خدماتی نیز دارد . 

4-  حداکثر تراکم ساختمانی مجاز 380 درصد است . شرکت قصد دارد که با استفاده از مشارکت کننده به ایجاد درآمد پایدار برای شرکت کمک کند و انجام این فازها به گونه ایست که به فعالیت اصلی شرکت هیچ لطمه ای وارد نخواهد کرد و عملیات تولید به قوت خود باقی خواهد ماند. 

شایان ذکر است بابت علی الحساب فضای سبز طی دو فقره فیش  جمعاً به مبلغ 159 میلیون تومان علی الحساب پرداخت شد و بابت علی الحساب دستور نقشه فاز اول تجاری سازی مبلغ 150 میلیون تومان دیگر نیز پرداخت شده است و همچنین بابت علی الحساب دستور نقشه فاز دوم و فاز سوم نیز روی هم رفته 300 میلیون تومان دیگر  پرداخت خواهد شد.

«ساربیل» و ارزیابی مجدد ملک: نماد معاملاتی شرکت سیمان‌ آرتا اردبیل (ساربیل) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص طولانی شدن تکمیل مستندات و انتقال مالکیت هیات مدیره، متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که در ارتباط با فروش ساختمان دفتر تهران، به دلیل طولانی شدن تکمیل مستندات و انتقال مالکیت هیات مدیره خواسته‌اند که ساختمان واگذار شده مجدداً توسط کارشناس رسمی دادگستری مورد ارزیابی قرار گیرد و بهای فروش بر اساس متمم قرارداد فروش تعدیل شود.

«فبیرا» و تهاتر یک دارایی: دیگر نماد متوقف شده طی روز جاری متعلق به شرکت صنایع بسته بندی ایران (فبیرا) بود. این نماد به دلیل لزوم شفاف سازی در خصوص افشای اطلاعات فروش بخشی از املاک مازاد شرکت، متوقف شد. این شرکت اعلام کرده است، پس از آنکه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی به مبلغ 169 میلیارد تومان در تاریخ 27 آبان 97 به تصویب هیات مدیره رسید، شرکت قطعه زمینی را به مبلغ 38 میلیارد و 500 میلیون تومان بابت طلب به شرکت «پخش» با آن شرکت تهاتر کرده است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13971103