۰ نفر

بازگشت آرامش

سبزپوشی شاخص به لطف خریداران حقیقی

۱۱ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۴۱
کد خبر: 241578
سبزپوشی شاخص به لطف خریداران حقیقی

پس از گذشت دو روز متلاطم و تلخ در بازار بورس، امروز اما شاهد بازگشت شاخص به کانال 96هزار بودیم. مهمترین نکته ای که در معاملات امروز به چشم می خورد، حضور پر رنگ حقیقی ها در اثر بازگشت اعتماد به بازار در بین آن ها بود.

اقتصاد آنلاین - مریم علیزاده؛ دماسنج بازار بورس در طی داد و ستدهای صورت گرفته با 646 واحد افزایش به عدد 96هزار و 207 رسید. امروز 1میلیارد و 168میلیون برگه سهم به ارزش 2464میلیارد ریال معامله شد که نسبت به روز گذشته بیش از 40درصد کاهش داشته است. شاخص هم وزن هم با 50واحد افزایش به عدد 17270رسید.شاخص کل فرابورس نیز با کاهش 25 واحدی روی عدد یک هزار و 58 واحد به کار خود پایان داد.

با فروکش کردن هیجانات و بازگشت اعتماد حقیقی ها به بازار ، امروز شاهد معاملات مثبت در اکثر گروههای بازار بودیم.در طی معاملات امروز، بیشترین تاثیر مثبت را گروهای پالایشی، فلزات اساسی و خودرویی ها بر بازار داشتند. همچنین نماد شرکت های ملی مس، تاپیکو و فولاد مبارکه هرکدام به 48،42 و 39 واحد افرایش بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

در سوی دیگر اما گروه دارویی و ساختمانی  اکثرا با درصدهای منفی معامله شدند.در این بین نماد شرکت های پارس دارو، بانک اقتصاد نوین و گروه دارویی سبحان هرکدام به ترتیب با 11 و 7 ، 6 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

در بازار امروز شاهد بازگشایی نمادهای شرکت سیمان کردستان(سکرد)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی ، شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب (ثغرب1) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام، شرکت آ.س.پ(آ س پ 1) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهم و تقسیم سود نقدی هر سهمشرکت تهیه وتولید خاک نسوز استقلال آباده(کباده1) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم ، شرکت پشمبافی افشار یزد (نشار1) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام ، شرکت جوش و اکسیژن ایران (فجوش1) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام ، شرکت تامین مسکن جوانان (ثجوان1) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام، شرکت مالیبل سایپا(خلیبل1) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام، شرکت ورزیران (کورز1) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نفدی هر سهم و همچنین گشایش حق تقدم های  (دارابح1)، (فسا۱)و (جهرم۱) بودیم.

در سوی دیگر نماد معاملاتی شرکت کابل البرز(بالبر)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت های مالی و شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود1) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در پایان بازار متوقف شدند.

در بازار امروز که همراه با جوی آرام و به دور از هیجانات روزهای گذشته پیش رفت دو نکته اساسی قابل ذکر است: نخست افزایش نرخ ارز که آینده ای روشن برای گروه فلزات اساسی و شیمایی رقم خواهد زد و دیگر اینکه نبود حقوقی ها تا حدی جای سوال در برخی نمادهای پیشرو بازار را ایجاد کرد.البته این نکته را نیز باید یادآور شد که با رونق گرفتن مجدد بازار طلا و ارز، معاملات روزهای آتی بازار بورس تاحدی در هاله ای از ابهام خواهد بود.