۰ نفر

در گفتگو با اقتصاد آنلاین عنوان شد:

جزییات آخرین پیگیری‌های سازمان بورس در پرونده کنتورسازی/ پیگیری حقوق سهامداران متضرر

۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۲۷
کد خبر: 216875
جزییات آخرین پیگیری‌های سازمان بورس در پرونده کنتورسازی/ پیگیری حقوق سهامداران متضرر

یک مقام آگاه در سازمان بورس گفته است: معاملات سهام‌کنتورسازی به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و پرونده هایی تحت عنوان معامله با اطلاعات نهانی، دستکاری در معاملات، ایجاد ظاهری گمراه کننده در معاملات سهام و استفاده از اطلاعات مشتریان به نفع خود یا دیگری مطرح خواهد شد.

یک‌ مقام آگاه در گفتگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین در مورد آخرین وضعیت پرونده کنتور سازی و برخی حواشی این پرونده گفت: غیر از اطلاعات خلاف واقع  به سازمان بورس از طرف ناشر کنتورسازی و اتهاماتی که در این خصوص منتهی به بازداشت مدیرعامل و تفهیم اتهام‌ به حسابرس شرکت و متولیان آقای ح س ابعاد دیگری از این قضیه از سوی معاونت  حقوقی بورس کشف شد که جهت حمایت از حقوق سهامداران متضرر پیگیری خواهد شد.

به گفته این‌ منبع آگاه؛ معاملات سهام‌کنتورسازی به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و پرونده هایی تحت عنوان معامله با اطلاعات نهانی، دستکاری در معاملات، ایجاد ظاهری گمراه کننده در معاملات سهام و استفاده از اطلاعات مشتریان به نفع خود یا دیگری مطرح خواهد شد.

وی که از انتشار نام خود صرفه نظر کرده گفته است: در این بررسی ها معلوم شده افرادی انتفاع زیادی بردند که مطابق قانون علاوه بر محکومیت کیفری ممکن است تا ۵ برابر سود بدست آمده یا زیان متحمل نشده محکوم شوند.

همچنین این معاملات شامل معاملات طلبکاران شرکت و همچنین پاره ای از سهامداران خاص و اشخاص وابسته به شرکت وسهامداران و برخی شرکت ها ونهادهای متولی کار می شود.

این منبع آگاه همچنین اظهارداشت: شنیده شده برخی از این افراد که از ظن  سازمان بورس به معاملاتشان و احتمالا محکومیت مطلع شدند،  در جهت تشویش ذهن سهامداران و افکار عمومی برآیند.