۰ نفر

سهامداران گروه کاغذ و مقوا بخوانند؛

درخواست افزایش تعرفه کاغذ رد شد

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۰۶
کد خبر: 193852
درخواست افزایش تعرفه کاغذ رد شد

رییس انجمن صنایع سلولزی ایران گفت: با وجود تایید کمیته ماده یک با درخواست افزایش تعرفه واردات کاغذ اما، این درخواست در هیات دولت مورد اقبال و پذیرش قرار نگرفت.

ابوالفضل روغنی در گفت وگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین درباره آخرین جزییات درخواست افزایش تعرفه واردات کاغذ گفت:این نامه سال گذشته  با درخواست  تولید کنندگان  از سوی وزیر صنعت ، معدن و تجارت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روی کاغذ های بسته بندی و و طرح روزنامه به معاون اول رییس جمهوری در حالی ارایه شد که این درخواست در نهایت با در بسته مواجه شد؛ البته در اسفند ماه هر سال این درخواست افزایش تعرفه داده می شود.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران  با بیان اینکه این تعرفه برای کاغذ بسته بندی تا سقف  10درصد و برای کاغذ تحریر و کاغذ روزنامه تا 15درصد بود ،تصریح کرد:بعد از تایید کمیته ماده یک، این درخواست باید به هیات دولت برود که مورد اقبال و پذیرش آنان  قرار نگرفت.

رییس انجمن صنایع سلولزی ایران اظهارداشت:در حمایت از تولید کنندگان باید این افزایش تعرفه صورت گیرد اما کمبود تولید داخل بهانه ای شده تا متولیان  نسبت به افزایش تعرفه واردات  کوتاهی کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین احتمال افزایش تعرفه وارادت کاغذ در کنار انتظار برای افزایش نرخ آخال به عنوان ماده اولیه کاغذ در هفته های اخیر به افزایش تقاضا در گروه کاغذ و مقوا در بورس انجامیده است.