۰ نفر

صالح آبادی خطاب به مجلس شورای اسلامی؛

آمادگی انجمن مالی اسلامی برای ارائه لوایح بازارهای مالی

۱۲ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۰۷
کد خبر: 167996
آمادگی انجمن مالی اسلامی برای ارائه لوایح بازارهای مالی

رییس انجمن مالی اسلامی ایران به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد که انجمن به عنوان یک نهاد علمی و آموزشی آمادگی دارد مجلس را در طرح ها و لوایح بازارهای مالی بویژه طرح جامع بانکداری اقتصادی یاری رساند، البته این انجمن از مجلس انتظار دارد جایگاه قانونی این انجمن و انجمن های دیگری که در حوزه اقتصادی کار می کنند را ارتقا دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، علی صالح آبادی، رییس انجمن مالی اسلامی ایران در دومین همایش مالی اسلامی نظام مالی اسلامی را مقوله مهم برشمرد و گفت: علاوه بر کشورهای مسلمان، در کشورهای پیشرفته نیز به نظام مالی اسلامی توجه می شود. زیرا این نظام ابزار بسیار مناسبی برای جذب سرمایه مسلمانان در این کشورهاست.

وی به چهار گام اساسی که راهکار عملی برای کاربردی کردن نظام سازی مالی اسلامی در کشور است اشاره و تصریح کرد:توسعه پژوهش های نظری و کاربردی در حوزه مالی اسلامی گام نخست در نظام سازی مالی اسلامی است و فکر، ایده و مطالعه مبنای توسعه پژوهش های مالی و کاربردی در نظام مالی و اسلامی  محسوب می شود

رییس انجمن مالی اسلامی ایران گام دوم را مبتنی بر پژوهش ها ارزیابی کرد و گفت: وضع قوانین و مقررات مناسب برای توسعه بازارهای مالی و پولی و همچنین حوزه حسابداری گام دوم برای نظام سازی در حوزه مالی اسلامی است.

وی گام سوم را آموزش مالی اسلامی در سطح دانشگاه ها و موسسات آموزشی برای فعالان حوزه اقتصادی بیان کرد.

صالح آبادی ایجاد کمیته های فقهی در سازمان بورس و نهادهای فعال در بازار سرمایه را گام آخر برشمرد و اظهارداشت:در این مدت اقدامات ارزنده ای توسط انجمن مالی اسلامی انجام شده است و برنامه های پنج ساله و ده ساله تدوین و طراحی شده است.

وی افزود: انجمن مالی اسلامی قادر به نظام سازی در این حوزه است و می تواند در حوزه آموزش، پژوهش و قانون گذاری در وضع قوانین کمک های و مشاوره های کاربردی ارائه دهد.

صالح آبادی در ادامه گفت: انجمن مالی اسلامی موفق به برگزاری دوره مالی اسلامی در مقطع دکتر شده است و همچنین برنامه راه اندازی دوره های MBA و DBA مالی اسلامی را دارد.

این مقام مسوول نهادهای ناظر در بازار مالی و پولی و سرمایه کشور را خطاب قرار داد و گفت: این نهادها می توانند به انجمن مالی اسلامی به عنوان یک بازوی مشورتی اتکا کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد: انجمن به عنوان یک نهاد علمی و آموزشی آمادگی دارد مجلس را در طرح ها و لوایح بازارهای مالی بویژه طرح جامع بانکداری اقتصادی یاری رساند، البته این انجمن از مجلس انتظار دارد جایگاه قانونی این انجمن و انجمن های دیگری که در حوزه اقتصادی کار می کنند را ارتقا دهد.