۰ نفر

با استفاده از کالاکارت بانک مهر ایران، امروز خرید کنید، بعداً پولش را بپردازید!

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۲۲
کد خبر: 440176
با استفاده از کالاکارت بانک مهر ایران، امروز خرید کنید، بعداً پولش را بپردازید!

آیا پیش آمده که نیاز به خرید یک کالای ضروری داشته‌اید، اما در آن برهه مبلغ مورد نیاز را در اختیار نداشته‌اید؟ احتمالاً در آن شرایط فکر کرده‌اید چه خوب بود اگر می‌توانستید از درآمد آینده خود مبلغ مورد نیاز خرید آن کالا را بپردازید. اما نه دسته‌چک معتبری داشته‌اید و نه بانکی بوده که به شما تسهیلاتی بدهد تا بتوانید برای خرید آن کالا اقدام کنید. «کالاکارت» بانک مهر ایران برای حل کردن همین مشکل آمده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، خرید کالاهای مصرفی بادوام مانند لوازم خانگی اغلب به مبلغی نیازمند است که بیشتر از حقوق ماهانه اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه است. در نتیجه این افراد برای خرید چنین کالاهایی نیاز است که یا درآمد گذشته خود را جمع کرده (پس‌انداز) یا درآمد آینده خود را صرف خرید این کالاها کنند (دریافت تسهیلات یا خرید به‌شکل پرداخت اقساطی)، اما هر دو روش مشکلات خاص خود را دارند.
پس‌اندازهایی که آب می‌روند
پس‌انداز کردن درآمد در اقتصاد ما که سال‌هاست با بیماری تورم دست به گریبان است، کار دشواری است. از دست رفتن ارزش پول نسبت به کالا در طول زمان معنای دیگر تورم است. تنها به نرخ‌های اعلام شده از دو نهاد آماری رسمی کشور یعنی مرکز آمار و بانک مرکزی توجه کنید. این دو نهاد تورم سال ۱۳۹۸ را به‌ترتیب بیش از ۳۴ و بیش از ۴۱ درصد اعلام کرده‌اند. البته می‌دانید که این اعداد مربوط به متوسط وزنی یک سبد مشخص از کالاها و خدمات بوده و ممکن است کالایی که مد نظر شماست مشمول تورمی بیش از این شود. به‌علاوه اگر در تولید آن کالا از مواد اولیه یا قطعات وارداتی استفاده شود، ممکن است با نوسانات نرخ ارز، قیمت آن کالا نیز به‌طرز محسوسی تغییر کند.
کسی به درآمدهای آتی شما اعتماد ندارد
روش دیگر خرید کالا به‌پشتوانه درآمدهای آتی است. به این صورت که شما کالای مورد نیاز خود را همین امروز دریافت کرده و تعهد می‌کنید که مبلغ آن را به‌تدریج و در آینده پرداخت کنید. بر این اساس دو راهکار پیش روی شما وجود دارد؛ تسهیلات بانکی و فروش اقساطی. برای تسهیلات بانکی به‌طور کلی این دو مسئله برای شما دغدغه خواهد شد؛ نرخ سود و نحوه تضمین بازپرداخت تسهیلات. نرخ سود تسهیلات بانکی عموماً ۱۸ درصد است و هر چند که از نرخ تورم پایین‌تر است، اما دریافت تسهیلات با همین نرخ نیز برای بسیاری مقدور نیست. مسئله دیگر نحوه ضمانت است. بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به مشتریان خود عمدتاً سند ملکی یا فیش حقوقی و چک از سوی کارمند رسمی را به‌عنوان ضمانت طلب می‌کنند. این در حالی است که ارائه چنین ضمانت‌هایی برای همه تسهیلات‌گیرندگان مقدور نیست. یعنی فرد خود مستأجر است و نمی‌خواهد یا نمی‌تواند برای این موضوع سراغ اقوام و آشنایان خود برود. یا اینکه اساساً در بین آشنایانش کسی نیست که کارمند رسمی دولت باشد.
در رابطه با فروش اقساطی نیز هر دو مورد بالا صدق می‌کند. این بار اگر از راسته‌های معروفی که لوازم خانگی می‌فروشند و اصطلاحاً بورس آن کالا هستند عبور کردید، کافی است نگاهی به مغازه‌های مختلف بیندازید. خیلی‌هایشان چنین برچسب‌هایی را بر شیشه فروشگاه خود زده‌اند: «فروش اقساطی کالا با چک کارمندی و سود ۱۸ درصد». حال کسی که توان پرداخت سود ۱۸ درصد و ارائه چک از سوی کارمند رسمی را ندارد، با این روش نیز نمی‌تواند کالای مورد نیاز خود را خریداری کند.
کالاکارت مهر ایران و حل مشکل خرید کالا
بانک مهر ایران با عنایت به همین مشکلات، خدمتی را ارائه کرده که می‌تواند نگرانی اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه را برای خرید کالاهای مصرفی بادوام مرتفع کند. شما با دریافت کالاکارت این بانک، از چند مزیت به‌طور همزمان بهره‌مند می‌شوید. ابتدا اینکه به‌محض دریافت کالاکارت قادر به خرید کالای مد نظر خود از فروشگاه‌ها و پذیرنده‌های طرف قرارداد بانک مهر ایران خواهید بود که تعداد این فروشنده‌ها نیز هر روز بیشتر می‌شود. دیگر اینکه بهای کالای خریداری شده را به‌صورت اقساطی و به بانک پرداخت خواهید کرد، ولی دیگر از سودهای ۱۸ درصدی خبری نیست. تنها کارمزدی چهار درصدی بابت ارائه این خدمت دریافت می‌شود.
مبلغی که در قالب این تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا می‌شود، ۲۰ میلیون تومان است که تقریباً برای خرید تمام کالاهای مصرفی بادوام به غیر از مسکن و خودرو پاسخگوست. یعنی تمام لوازم خانگی متعارف موجود در بازار همچنان قیمت‌هایی پایین‌تر از مبلغ این تسهیلات دارند.
هرچند هم‌اکنون نیز تنها لوزام خانگی نیست که در قالب کالاکارت بانک مهر ایران قابل تهیه است و می‌توان با استفاده از این کارت خدمات مختلفی مانند دندانپزشکی را هم دریافت کرد، اما بانک مهر ایران در صدد است تا پذیرندگان این طرح را همچنان گسترش دهد.
منتظر نمانید، همین الآن صفحه پذیرندگان طرح کالاکارت را در وب‌سایت بانک مهر ایران چک کنید و ببیند چه فروشگاه‌هایی در شهر شما، کالا یا خدمت مورد انتظارتان را ارائه کرده و با بانک مهر ایران طرف قرارداد هستند. برای افتتاح حساب هم لطفاً به نزدیک‌ترین شعبه محل سکونت خود مراجعه نکنید! برای افتتاح حساب تنها کافی است موبایل‌بانک مهر ایران را دانلود کرده یا از طریق وب‌سایت بانک نسبت به افتتاح حساب اقدام کنید.