۰ نفر

اولین گالری موزه بانک تجارت با رونمایی 15تابلوی فاخر افتتاح شد

۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۵۴
کد خبر: 417897
اولین گالری موزه بانک تجارت با رونمایی 15تابلوی فاخر افتتاح شد

اولین گالری موزه بانک تجارت با رونمایی از15 تابلوی فاخر و مرمت شده در حضور نایب رئیس هیات مدیره و جمعی از مدیران ارشد بانک و اساتید هنرمند کشور افتتاح شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، ساختمان قدیمی بانک بازرگانی یکی از بانک‌های ادغام شده در بانک تجارت در روز یکشنبه بیست و هفتم بهمن ماه در چهلمین سالگرد تاسیس بانک تجارت گالری موزه‌ خود را به مردم هنردوست ایران هدیه داد.

در آیین افتتاحیه اولین گالری موزه بانک تجارت که با حضور کی لانی نایب رئیس هیات مدیره، احمدی و مهرجو معاونین مدیرعامل بانک تجارت و جمعی از اساتید بخش موزه در ضلع شمال شرقی میدان امام خمینی برگزار شد از 15 تابلوی فاخر و مرمت شده نیز رونمایی شد.

بانک تجارت در بخشی از ساختمان اصلی این مجموعه یک شعبه نمادین بانک با طراحی دهه 40 و 50 هجری شمسی برای آشنایی گردشگران با بانکداری آن سال‌ها  طراحی و به نمایش گذاشته است. تعدادی از قدیمی ترین اسناد صنعت بانکداری کشور نیز در موزه بانک تجارت به نمایش گذاشته شده است.

در مراسم افتتاح گالری موزه بانک تجارت، دکتر رحمانی رئیس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی، تاریخی و دکتر دامون منزوی عضو هیات مدیره کمیته جهانی موزه‌های بانکی و مالی در سخنانی به روند موزه‌داری در جهان و همچنین چگونگی راه اندازی موزه بانک تجارت پرداختند.

دکتر بحرالعلومی معاون پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی و تاریخی، عباس قلی‌پور مدیرگروه نظارت و ارزیابی و کنترل پروژه موزه بانک ازجمله اساتید حاضر در این مراسم بودند.

قدمت ساختمان بانک شاهی که پس از آن با نام بانک بازرگانی شناخته می‌شود محل افتتاح گالری موزه بانک تجارت مربوط به دوره قاجار است و در تهران، ضلع شرقی میدان توپخانه (میدان امام خمینی (تهران)) واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این بنای تاریخی تنها میراث ارزشمند باقی‌مانده از بافت تاریخی میدان توپخانه قدیم است که دارای طرحی یگانه بوده و استفاده از عناصر تزیینی معماری ایران، همانند کاسه‌سازی در نیم‌گنبد سردر ورودی، کاشیکاری و گچبری را می‌توان از ویژگی‌های آن شمرد.

گالری موزه بانک تجارت روزهای دوشنبه 27 بهمن از ساعت 8 الی 16 و سه شنبه و چهارشنبه 29 و 30 بهمن ماه  از ساعت 8 الی 18 پذیرای علاقمندان و بازدیدکنندگان است.