۰ نفر

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد:

رونمایی از سامانه میعاد و غدیر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران/ رشد ۵۰۰درصدی منابع قرض‌الحسنه بانک

۲۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۷
کد خبر: 401338
رونمایی از سامانه میعاد و غدیر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران/ رشد ۵۰۰درصدی منابع قرض‌الحسنه بانک

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با رونمایی از سامانه‌های میعاد و غدیر گفت: فکر می‌کنم تا سه سال آینده به یکی از بزرگترین بانک‌های قرض‌الحسنه کشور تبدیل خواهیم شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مرتضی اکبری در دوازدهمین سالگرد تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مرتضی اکبری گفت: وقتی این بانک در سال ۸۶ با سهامداری ده بانک بزرگ کشور در قالب عقد قرض‌الحسنه تاسیس شد کسی باور نداشت قرض‌الحسنه بتواند تا این مقدار پیشرفت بکند.

وی با بیان اینکه هیات مدیره سابق و مدیران عامل قبلی کمک کردند که مسیر بانک از اساسنامه خارج نشود افزود: منابع بانک ۲۸۰هزارمیلیارد ریال است که سعی کردیم ۱۰درصدش را برای سپرده قانونی و ۸۸ درصد را هم برای تسهیلات قرض الحسنه کنار بگذاریم.

اکبری با بیان اینکه بقای بانک با سودآوری است، خاطرنشان کرد: بخشی از منابع سهامداران را برای سودآوری بانک در بازار استفاده می‌کنیم.

مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یادآور شد: تعداد کارکنان در سال ۹۵ ۲۷۹۰ بود که امروز ۲۰ نفر از تعدادشان کمتر شده است. همچنین طی سه سال گذشته سعی کردیم که ابتدا شعب را بهینه‌سازی کنیم و سپس تعدادشان را کاهش دهیم.

اکبری با اشاره به اینکه در حالی که بانک‌های کشور بین ۱۵ تا ۲۰درصد سود پرداخت می‌کنند، جذب سپرده قرض الحسنه بسیار سخت است، ادامه داد: از سال ۹۵ تا ۹۸ شاهد رشد ۵۰۰درصدی منابع قرض‌الحسنه بانک بودیم و بیشترین رشد ما هم در مناطق محروم بوده است.

وی در رابطه با افزایش سرمایه بانک یادآور شد: سرمایه بانک از ۱۵۰هزارمیلیارد ریال به ۲۵۰هزارمیلیارد ریال رسیده است و برنامه داریم تا پایان سال این رقم را به ۳۰۰هزارمیلیارد ریال برسانیم.

اکبری ادامه داد: در ۸ ماهه سال ۹۸، ۱میلیون و ۳۰۰فقره وام پرداخت کردیم و برنامه داریم تا پایان سال تعداد تسهیلات پرداختی را به دومیلیون وام با مبلغ کل ۲۰هزارمیلیارد برسیم.

وی خاطرنشان کرد: نسبت معوقات بانک یک درصد است که همیشه سعی کردیم آن را حفظ کنیم. امسال و سال گذشته شرایط سختی داشتیم و ممکن است به دلیل شرایط اقتصادی پرداخت‌های مردم به تعویق بیوفتد ولی امیدوارم به مدد سنت پسندیده قرض‌الحسنه این اتفاق پیش نیاید.

اکبری با بیان اینکه ۵درصد سپرده‌های جاری قرض‌الحسنه کشور نزد این بانک است، ادامه داد:  ولی ۲۵درصد تسهیلات کشور را ما پرداخت می‌کنیم و ۳۰درصد حساب‌های افرادی که نزد ما است حقوقی و ۷۰درصد آن‌ها حقیقی است.

وی همچنین از برنامه بانک برای افزایش تسهیلات به ۱۰۰میلیارد تومان تا سه سال آینده و تبدیل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به یکی از بانک‌های بزرگ کشور در زمینه قرض الحسنه خبر داد.

همچنین در این مراسم از سامانه میعاد و غدیر رونمایی شد که با کمک سامانه میعاد شعب این بانک در سراسر کشور با الکترونیکی شدن فرایندهای ثبت کاغذی را به حداقل می‌رسانند و با سامانه غدیر هم ارزیابی شاخص‌ها و عملکرد تمامی شعب بانک در سراسر کشور قابل دسترس خواهد بود.