۰ نفر

رمز دوم پویا از کی اجباری می‌شود؟

۱۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۴۵
کد خبر: 400060
رمز دوم پویا از کی اجباری می‌شود؟

با وجود اینکه بانک مرکزی از ابتدای طرح رمز دوم پویا از ابتدای دی‌ماه سال جاری خبر داده است، برخی بانک‌ها استفاده اجباری از این رمز را از نیمه دی‌ماه اعلام کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با وجود اینکه بانک مرکزی آخرین فرصت برای اجرای اجباری طرح رمز دوم پویا را ابتدای دی‌ماه اعلام کرده، برخی بانک‌ها زمان‌های دیگری از جمله ۱۵ دی‌ماه را برای راه‌اندازی این سرویس به مشتریان خود اعلام می‌کنند.

طرح رمز دوم پویا از حدود یک سال پیش مطرح شد و قرار بود که از ابتدای خردادماه امسال اجرایی شود، اما برخی مشکلات پیش‌آمده و ضرورت اجرای این طرح بر هر دو بستر اپلیکیشن و پیامک، سبب شد تا اجباری شدن استفاده از رمز دوم پویا به تعویق افتاد.

بر این اساس بانک مرکزی و بانک‌ها با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم این طرح، تلاش کردند تا رمز دوم پویا را به صورت اجباری از ابتدای دی‌ماه سال جاری مورد استفاده قرار دهند.

البته برخی بانک‌ها این طرح را پیش از زمان اعلام شده توسط بانک مرکزی اجرایی کردند که بانک مرکزی نیز در این باره تاکید کرد زمان اعلام شده آخرین فرصت اجرای این طرح است و هربانکی که پیش از آن این طرح را اجرایی سازد نه تنها بانک مرکزی با آن مشکلی ندارد بلکه از آن استقبال هم می‌کند.

روز گذشته نیز بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای  بار دیگر بر اجباری شدن استفاده از رمز دوم پویا از ابتدای دی‌ماه سال جاری تاکید کرد.

حال آنکه برخی بانک‌ها امروز با ارسال پیامک به مشتریان خود، اجباری شدن این طرح را از نیمه دی‌ماه اعلام کرده‌اند که در این زمینه پیگیری‌ها از بانک مرکزی حاکی از آن است که این بانک‌ها از بانک مرکزی تذکر گرفته‌اند.

البته گفته می‌شود که همکاری‌های لازم از سوی بانک مرکزی با این بانک‌ها انجام می‌شود تا بتوان طرح رمز دوم پویا را در حداقل زمان ممکن اجرایی کرد.

برخی بانک‌ها پیش از ابتدای دی‌ماه استفاده از رمز دوم پویا را اجباری می‌کنند، اما این احتمال وجود دارد که اجباری شدن استفاده از رمز دوم یک‌بار مصرف در برخی بانک‌ها نیز با کمی تاخیر انجام شود؛ هرچند که بانک مرکزی به دنبال این است که بتواند این طرح را در تمامی بانک‌ها از ابتدای دی‌ماه اجرا کند.

بنابراین به نظر می‌رسد که اجباری شدن استفاده از رمز دوم پویا نه تنها در یک بازه زمانی انجام می‌گیرد که ممکن است برخی بانک‌ها پس از ابتدای دی‌ماه این کار را انجام دهند.