۰ نفر

رونمایی از طرح جدید حمایتی بانک قرض الحسنه مهر ایران

صاحبان بنگاه‌های خرد و متوسط بخوانند!

۳۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۲
کد خبر: 361133
صاحبان بنگاه‌های خرد و متوسط بخوانند!

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای تأمین رفاه و آسایش کارکنان سازمان‌ها، نهادها، مؤسسات، شرکت‌ها، کارخانجات دولتی و خصوصی و همچنین افزایش توان پرداخت تسهیلات از سوی مدیریت به زیر مجموعه، طرح جدید حمایتی از بنگا‌های خرد ارائه نموده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، با توجه به این که در حال حاضر توجه تمامی سازمان‌ها و واحد‌ها به رونق تولید معطوف شده، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران طرح جدیدی به منظور حمایت از تولید رونمایی کرده است.

این روزها تسهیلات پرداختی بانک‌ها با سود بالا فشار مضاعفی برای واحد‌های کوچک و متوسط محسوب می‌شود، از این رو بانک مهر ایران تسهیلاتی با کارمزد پایین برای ارتقاء توان واحد‌ها برای تامین مایحتاجشان در نظر گرفته است.

طرح حمایت از رونق تولید، بیشتر معطوف به صنایع کوچک و بنگاه‌های خرد است و از همین رو بانک مهر ایران در سه بخش این بسته حمایتی را ارائه کرده است.

بخش اول این طرح حمایتی، در نظر گرفتن امتیازاتی مضاف از سایر بانک‌ها برای حساب جاری افراد است که می‌تواند در رفع برخی دغدغه‌‌های کوچک زندگی کمک کند.

بخش دیگر این طرح کمک به تامین امکانات و تجهیزات تولید کارگاه‌ها است. برخی شرکت‌های تولیدی برای استخدام نیاز به خرید وسیله تخصصی دارند، به طور مثال چرخ‌کار ماهر با نوعی چرخ خیاطی خاص.

 بانک قرض الحسنه مهر ایران برای این دسته مشاغل امتیازاتی در نطر گرفته، به این صورت که صاحبان کار می‌توانند با استفاده از اعتبار حساب جاری و بدون دخیل کردن منابع مالی خودشان، فرد مورد استخدام را به بانک معرفی و وسیله کار مورد نیاز کارش را با دریافت تسهیلات با سود پایین و اقساط بلند مدت تامین کنند.

سقف تسهیلات طبق تعرفه بانک مرکزی در بحث تسهیلات دریافتی از محل منابع بانک، 20میلیون تومان، در بخش اجتماعی 30 میلیون تومان و در بخش‌های حمایتی این رقم قابل تغییر است؛ همینطور کارمزد بانک مهر ایران همیشه به تناسب نوع وام دریافتی صفر تا 4درصد و با دوره بازپرداخت 6 تا 60ماهه است.

بعد از توجه به تامین مواد اولیه و نیروی کار، مهم ترین دغدغه برای تولیدکننده، بار فروش است. به طور مثال یک تولیدکننده یخچال فریزر با برند‌های مختلفی در بازار روبه رو است و در این بین مشتری به دنبال برندی است که آفر ویژه‌ای دارد.

مهر ایران در بخش سوم طرح حمایتی خود، برای چنین شرکت‌هایی یک امکانی ایجاد کرده تا بتوانند خدمات خود را با استفاده از ظرفیت بانک به صورت اقساطی عرضه کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه به پایگاه اینترنتی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به آدرس  https://www.qmb.irیا به شعب این بانک در سراسر کشور مراجعه نمایید.