۰ نفر

بانک مرکزی اعلام کرد:

کارنامه پرداخت تسهیلات در نظام بانکی/ بانک‌ها ۳۵۸هزار میلیارد تومان وام دادند

۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۲۱
کد خبر: 316032
کارنامه پرداخت تسهیلات در نظام بانکی/ بانک‌ها ۳۵۸هزار میلیارد تومان وام دادند

شبکه بانکی کشور در هفت ماهه امسال بیش از ۳ تریلیون و ۵۸۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش های اقتصادی پرداخت کرده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال معادل ۱۴.۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، شبکه بانکی کشور در هفت ماهه امسال بیش از ۳ تریلیون و ۵۸۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش های اقتصادی پرداخت کرده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۴۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال یعنی معادل ۱۴.۲ درصد افزایش داشته است.

سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در همه بخش‌های اقتصادی در هفت ماهه امسال مبلغ ۲ تریلیون و ۱۵۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال معادل ۶۰.۳ درصد کل تسهیلات پرداختی است که در مقایسه با دوره مشابه پارسال مبلغ ۱۸۹ هزار میلیارد ریال معادل ۹.۶ درصد افزایش داشته است.

سهم تسهیلات پرداختی بابت تامین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در هفت ماهه امسال معادل ۸۰۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بوده که حاکی از تخصیص ۳۷.۴ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه در گردش همه بخش‌های اقتصادی است.

همچنین از ۹۹۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۸۱.۳ درصد آن بابت تامین سرمایه در گردش پرداخت شده که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تامین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.

بنا بر این آمار، در هفت ماهه امسال تعداد ۱۶۰ هزار و ۲۹۹ فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره ۶.۲ میلیارد ریال پرداخت شده که بیشتر از میانگین پرداختی سایر بخش‌ها است.

بخش خدمات نیز در مجموع ۲ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۵۳۸ فقره تسهیلات با میانگین هر فقره ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است؛ کل تسهیلات پرداختی به بخش خدمات یک تریلیون و ۴۶۱ هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال برآورد شده که پس از بخش صنعت و معدن در رتبه دریافت تسهیلات از شبکه بانکی قرار دارد.