۰ نفر

وزیر ارتباطات:

USSD به کار خود ادامه ادامه می‌‌دهد/ ایجاد ۱۰۰هزار شغل در حوزه ICT

۲۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۴۷
کد خبر: 251895
USSD به کار خود ادامه ادامه می‌‌دهد/ ایجاد ۱۰۰هزار شغل در حوزه ICT

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با تفاهم‌ نامه‌ای که میان بانک مرکزی و رگولاتوری به امضا رسیده، راه حلی برای تضمین امنیت در کدهای USSD پیدا شده است.

اقتصادآنلاین - انوش ممتازپور؛ محمدجواد آذری جهرمی‌ در مراسم افتتاح سومین کنفرانس و نمایشگاه اینترنتی اشیاء گفت: براساس این تفاهم نامه، برای احقاق امنیت کدهای USSD قرار شد تا از یک اپلت روی سیم کارت‌ها استفاده شود تا برای این روش پرداخت، امنیت لازم صورت گیرد که این راهکار در حال بررسی است و اگر مشکلی نداشته باشد اجرایی خواهد شد تا مانع مسدودسازی USSD‌ها شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به ظرفیت کشور برای توسعه اینترنت اشیا گفت : ظرفیت‌های خوبی در ایران برای توسعه هرچه بیشتر این بخش به وجود آمده است و تولید سنسورها و محصولات مرتبط با این فناوری نشان می‌دهد که می‌توانیم به این صنعت امیدوار باشیم و زمانی که فضای فرکانسی در کشور آزادسازی شود شاهد بهره برداری از این فناوری خواهیم بود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه هنوز قوانین لازم برای اینترنت اشیا در کشور تدوین نشده اظهار کرد: درحال حاضر حدود 300 شرکت ایرانی در بخش اینترنت اشیا فعالیت می‌کنند که 80 شرکت از آن‌‌ها آماده ارایه محصول هستند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در انقلاب صنعتی چهارم 400 تا 800 میلیون شغل سنتی از میان می‌رود گفت: بر اساس تحقیقات اقتصاددانان مطرح دنیا؛ بر خلاف سه انقلاب صنعتی قبلی، انقلاب صنعتی چهارم در کمتر از 10 سال رخ می‌دهد و نقش‌های جدیدی را باز می‌آفریند تا شاهد بهبود شاخص‌های بهره وری باشیم.

آذری جهرمی‌ با اشاره به اینکه در انقلاب صنعتی چهارم 8 تا 9 درصد مشاغل عناوین جدیدی هستند که قبلا وجود نداشتند، اظهار کرد: علیرغم بهبود بهره‌وری و با وجود رشد اقتصادی اما در بخش صنعت و کشاورزی با کاهش تقاضای شغل مواجه هستیم که یعنی در این حوزه‌ها باید تعدیلاتی را انجام دهیم درحالی‌که به خاطر موضوعات اجتماعی جلوی آن گرفته می‌شود و تحول رخ  نمی‌دهد.

وزیر ارتباطات با اشاره به ظرفیت اشتغالزایی در حوزه ICT گفت: آمارها نشان می‌دهد که در سال 95 و 96 هدف ایجاد 100 هزار شغل در این حوزه محقق شده است که فراهم کردن اکوسیستم‌ها از عوامل رسیدن به این هدف است.

وی افزود: البته نباید به این تعداد شغل قانع بود و باید برای سال آینده با هموار کردن راه برای کسب و کارهای نوپا، این آمار را ارتقا دهیم.

معاون وزیر ارتباطات : کلاهبرداری های پیامکی پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در حاشیه مراسم افتتاح سومین کنفرانس و نمایشگاه اینترنتی اشیاء با اشاره به اینکه پیامک های انبوهی که به منظور سواستفاده از مشترکان ارسال می‌ شود، پیگیری و با عوامل آن ها برخورد خواهد شد، گفت: شبکه هوشمند تلفن ثابت که با کد 909 فعالیت می کند یک سرویس تجاری برای کسب و کارهای طرف قرار داد با اپراتورها محسوب می شود و مطابق قانون ارسال پیامک از این کدها به مشترکان تنها جهت اطلاع رسانی است.

وی افزود : اگر قرار باشد ارسال پیامک در این خدمات هزینه داشته باشد ، باید به مشترک اطلاع داده شود ، در غیر اینصورت تخلف رخ داده است و باید پیگیری شود.

جوشقانی ادامه داد : گاها دیده شده که برخی کسب و کارها از مشترک برای ارسال این پیامک ها به طور جداگانه درخواست اخذ وجه می کنند که این عمل کاملا غیرقانونی است و مردم باید بدانند که هرگونه دریافت پیامکی تنها باید روی قبض تلفن درج شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه فاز سوم رجیستری از 28 بهمن اجرایی خواهد شد ، گفت : دارندگان گوشی های ال جی باید هرچه سریع تر اقدام به فعال سازی ثبت سریال گوشی خود کنند تا ارتباطشان برقرار بماند و خریداران این برند باید دقت کنند که در زمان خرید شناسه گوشی، شماره فعالسازی و سیم کارت خود را از طریق شماره گیری کد دستوری# ۷۷۷۷* ثبت کنند.