۰ نفر

برای گفت‌ و گو جهت رفع مشکلات بانکی بین دو کشور انجام می‌شود

دعوت مقامات لبنانی از سیف برای سفر به بیروت

۸ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۴۱
کد خبر: 167279
دعوت مقامات لبنانی از سیف برای سفر به بیروت

یک منبع رسانه‌ای در سفارت لبنان در تهران، اعلام کرد: مقامات بانک مرکزی این کشور قصد دارند که از رئیس کل بانک مرکزی ایران برای سفر به بیروت وگفت‌وگو در مورد رفع مشکلات بانکی که در ارتباط با روابط تجاری دو کشور وجود دارد، دعوت کنند.

در جریان سفر هفته گذشته حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه به لبنان و دیدارش با تعدادی از مقامات این کشور عربی، دیپلمات های دو کشور بر اهمیت گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور تاکید کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مقامات دو کشور در این دیدارها با اشاره به توافق‌نامه‌هایی که بین دو کشور طی سال‌های اخیر امضا شده بر اهمیت اجرایی شدن آن‌ها تاکید کرده و خواستار  رفع موانع موجود در این زمینه شدند.

در حال حاضر به نظر می رسد که یکی از مشکلات موجود در اجرای این توافق‌نامه‌ها و همچنین گسترش روابط تجاری دو کشور ، مسائل  بانکی است که در همین چارچوب در جریان سفر هفته گذشته جابری انصاری به بیروت ، مقامات لبنان مقرر کردند که  در آینده نزدیک از ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی ایران برای سفر به بیروت دعوت کنند تا مقامات بانکی دو کشور در این زمینه به گفت‌وگو و رایزنی بپردازند.

یک منبع رسانه ای، در سفارت لبنان در تهران با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر بانک صادرات ایران در لبنان دارای شعبه هایی است ولی به خاطر برخی از تحریم‌ها همچنان نمی توان از ظرفیت این بانک برای انجام تعاملات تجاری  بین دو کشور  به طور کامل استفاده کرد و یکی از اهداف سفر رئیس بانک مرکزی ایران به بیروت بحث و گفت‌وگو در این زمینه خواهد بود.

وی همچنین اعلام کرد : در این سفر هیات ایرانی نیز آمادگی خود را برای پذیرش هیات‌های اقتصادی و تجاری لبنانی و  ایجاد بسترهای لازم برای گفت‌وگو و تعامل بین تجار ایرانی و لبنانی اعلام کرد .