۰ نفر

براساس جزییات بودجه ۱۴۰۲؛

وام ازدواج جوانان ۲۲۰ میلیون تومان شد

۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۰۶
کد خبر: 701723
 وام ازدواج جوانان ۲۲۰ میلیون تومان شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از تصویب وام ازدواج جوانان به میزان ۲۲۰ میلیون تومان و همچنین تعیین تسهیلات فرزندآوری و ودیعه مسکن خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رحیم زارع با اشاره به مصوبه عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱/۱ /۱۳۹۸ است، ۱۸۰ میلیون تومان و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله باشد؛ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج های زیر ۲۵ سال و زوج های زیر ۲۳ سال ۲۲۰ میلیون تومان تعیین شد.

وی ادامه داد: برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده‌اند، تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به ازای فرزند اول ۳۰ میلیون تومان و به ازای فرزند دوم ۶۰ میلیون تومان و به ازای فرزند سوم ۹۰ میلیون تومان و به ازای فرزند چهارم ۱۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم و به بعد ۱۵۰ میلیون تومان در سال آینده تعیین شد.

زارع اضافه کرد: تسهیلات قرض الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن برای خانواده های فاقد مسکن که از ابتدای سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند به میزان ۲۰۰ میلیون تومان است.

وی افزود: در زمینه تامین جهیزیه کالای ایرانی، مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال از منابع صدر این تبصره با معرفی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای تامین جهیزیه کالای ایرانی و لوازم منزل زوج‌هایی که از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری استفاده نکرده اند به نهادهای مزبور اختصاص می یابد؛ همچنین در صورتی که تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ این بخش از تبصره ۱۶ لایحه بودجه، عملکرد نداشته باشد منابع آن صرف پرداخت تسهیلات موضوع اجزای یک و دو این تبصره می شود.