۰ نفر

رییس کل بانک مرکزی خبر داد؛

یک ماه فرصت به مهاجران افغان برای دریافت کد شهاب/ تخصیص ارز به واردات خودرو جزو اولویت‌ها نیست

۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۳۹
کد خبر: 501920
یک ماه فرصت به مهاجران افغان برای دریافت کد شهاب/  تخصیص ارز به واردات خودرو جزو اولویت‌ها نیست

همتی گفت: در حال حاضر کشور نیاز‌های ارزی مهم تری دارد، بنابراین تخصیص ارز به واردات خودرو جزء اولویت‌ها قرار ندارد و بحث واردات اصلا مطرح نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه مراسم بازدید از کارخانه ایران خودرو گفت: برنامه داریم بر مبنای زنجیره تولید، به تمام زنجیره رسیدگی کنیم و باید منابعی که در دسترس داریم در انتهای  زنجیره هزینه شود.

او بیان کرد: این روند به مرور آثار مثبتی خواهد داشت، امروز هم آمدیم تا ببینیم خودروسازسازان و تولید کنندگان چه مشکلاتی دارند تا بتوانیم  به آن‌ها رسیدگی کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: برای خودروسازان و قطعه سازان ارز اقلام اولیه تامین شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. اوراق وام یک گواهی اعتبار مولد است و یک روش تامین مالی غیر مولد به حساب می‌آید.

همتی ادامه داد:این اوراق نقدینگی ایجاد نمی‌کند، فقط از طریق توسط سیستم‌بانکی در بازار سرمایه معامله می شوند. با این‌روش ۱۰ هزار میلیارد طی چند ماه آینده در اختیار خودرو سازان قرار می‌گیرد و امیدواریم جهش خوبی در تولید ایجاد کند.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص وضعیت واردات خودرو و دادن ارز تخصیصی به آن گفت: در حال حاضر کشور نیاز‌های ارزی مهم تری دارد، بنابراین تخصیص ارز به واردات خودرو جزء اولویت‌ها قرار ندارد و بحث واردات اصلا مطرح نیست.

یک ماه فرصت بانک مرکزی به مهاجران افغان برای دریافت کدشهاب

همتی رئیس بانک مرکزی گفت: از بانک‌های عامل در خواست کرده ایم یک ماه فرصت دهند. به طور جد به دنبال این هستیم جلوی نقل و انتقال پول و کار‌های بانکی از طریق کارت‌های نامعتبر گرفته شود.

وی گفت:قانون مبارزه با پولشویی را به طور جد پیگیری می‌کنیم، برای ما بحث ایرانی و افغانستانی مطرح نیست، ما می‌گوییم کارتی که هویت ندارد نباید تراکنش انجام دهد.