۰ نفر

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی تشریح کرد؛

آمار پرداخت تسهیلات کرونایی به صاحبان کسب و کار

۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۰:۳۰
کد خبر: 473196
آمار پرداخت تسهیلات کرونایی به صاحبان کسب و کار

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در خصوص روند پرداخت تسهیلات به صاحبان کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا، گفت: 154هزار نفر از ثبت نام کنندگان تعیین شعبه شده‌اند که 44هزار و 482نفر تسهیلات را دریافت کرده‌اند و مابقی پذیرش شده‌اند و تشکیل پرونده داده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، شهرزاد دانشمندی در پاسخ به این سوال که چرا بانک‌ها مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای ارائه خدمات به دارندگان چک‌های برگشتی را اجرا نمی‌کنند، اظهارداشت: در مصوبات ستاد ملی مبارزه کرونا درباره چک برگشتی، ذکر شده چک برگشتی متقاضیان ذینفعان و ضامنین که از تاریخ 1398/12/1 تا پایان اجرای طرح صادر شده منجر به ایجاد محدودیت و عدم پرداخت تسهیلات موضوع دستورالعمل نمی‌شود؛ یعنی اگر چک برگشتی داشته باشند می‌توانند از تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی افزود: متقاضیانی که می‌گویند بانک‌ها اجرا نمی‌کنند به سامانه بانک مرکزی بروند و با ذکر شعبه و نام بانک برای اداره رسیدگی به شکایات درخواست خودش را ثبت کند و موضوع مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که اگر فردی قبل از اول اسفند ماه چک برگشتی داشته باشد هم می‌تواند تسهیلات دریافت کند، گفت: مصوبه ستاد ملی کرونا برای چک‌های برگشتی از اول اسفند 98 به بعد است.

دانشمندی در خصوص روند پرداخت تسهیلات به صاحبان کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا، اظهارداشت: 154 هزار و 189 نفر از ثبت نام کنندگان تعیین شعبه شده‌اند که 44 هزار و 482 نفر تسهیلات را دریافت کرده‌اند و مابقی پذیرش شده‌اند و تشکیل پرونده داده‌اند و حداکثر باید در مدت 2 هفته نسبت به تکمیل پرونده اقدام کنند.