۰ نفر

نرخ رسمی نهاده‌های دامی ۲۰درصدافزایش یافت؛

جزئیات دلایل گرانی تخم مرغ در بازار

۱۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۵
کد خبر: 486911
جزئیات دلایل گرانی تخم مرغ در بازار

مشاور اتحادیه سراسری مرغداران میهن گفت:افزایش ۲۰ درصدی نرخ رسمی نهاده‌های دامی در دو هفته گذشته باعث گرانی تخم مرغ در بازار شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، رضا ترکاشوند اظهار داشت: افزایش ۲۰ درصدی نرخ رسمی نهاده‌های اصلی در دو هفته گذشته باعث افزایش قیمت تخم مرغ در بازار شده، همچنین افزایش ۳۵ درصدی هزینه حمل و نقل هم مزید بر علت شده و قیمت تخم مرغ را افزایش داده است.

وی افزود: با شرایط و نرخ مصوب فعلی تخم مرغ که ۱۲ هزار تومان در درب مرغداری است تولید برای مرغداران صرفه اقتصادی ندارد و این موضوع موجب کاهش تولید و عرضه تخم مرغ شده است.

ترکاشوند تاکید کرد: مسئولان قول داده‌اند هفته آینده نرخ مصوب تخم مرغ درب مرغداری را اصلاح کنند که در صورت تحقق این موضوع و به صرفه بودن تولید این محصول بار دیگر افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: افزایش تولید به معنی افزایش عرضه تخم مرغ به میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با نرخ مصوب جدید است که همین موضوع موجبات کاهش قیمت فعلی تخم مرغ را فراهم می‌آورد.

ترکاشوند خاطر نشان کرد: امیدواریم شرایط عرضه گسترده تخم مرغ به بازار با اصلاح نرخ تخم مرغ فراهم شود تا به این ترتیب هم تولیدکنندگان متضرر نشوند و هم مصرف کنندگان با قیمت پایین‌تر این محصول را خریداری کنند.