۰ نفر

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد؛

تعامل قوای ۳گانه برای بازگرداندن ارزهای خارجی به کشور

۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۲۴
کد خبر: 484135
تعامل قوای ۳گانه برای بازگرداندن ارزهای خارجی به کشور

محمدرضا پور ابراهیمی از تعامل مجلس با دولت و بانک مرکزی برای بازگرداندن ارزهای خارجی به کشور و همچنین وصول مطالبات ارزی خبر داد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایبنا، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این مطلب گفت: با ورود دستگاه قضا به این موضوع روند بازگرداندن ارزهای صادراتی به کشور تسریع خواهد شد.

محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به تعامل مجلس با دولت و بانک مرکزی برای بازگرداندن ارزهای خارجی شده از کشور و همچنین وصول مطالبات ارزی، گفت: خوشبختانه تاکنون جلسات بسیاری برای این مهم برگزار شده و تعامل خوبی نیز شکل گرفته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون لیستی از اطلاعات در حوزه ارزهایی که هنوز به کشور بازگردانده نشده تهیه شده است، افزود: با ورود دستگاه قضا به این موضوع روند بازگرداندن ارزهای صادراتی به کشور تسریع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال کمک به دولت برای ساماندهی وضعیت ارز هستیم، تصریح کرد: امیدواریم نتیجه این نوع تعاملات در بازار و نرخ ارز مشهود شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بازگرداندن ارزهای خارجی به کشور در تعادل بخشی قیمت ها نتیجه محسوسی خواهد داشت، گفت: با برگشت ٢۶ میلیارد دلار ارز به اقتصاد کشور، قطعا تنظیم بازار با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

پور ابراهیمی با تاکید بر اینکه نرخ ارز اکنون درگیر حباب قیمتی است، افزود: اگر مولفه های خارج از اقتصاد مانند تحریم و کرونا را مدنظر قرار دهیم بخش عمده ای از تلاطم های فعلی بازار خارجی است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تورم داخلی نیز در کشور در تلاطم های اخیر نرخ ارز اثر گذار بوده، از اینرو تلاش مجلس و دولت کاهش هر چه بیشتر این نابسامانی ها به نفع بهبود وضعیت بازار است.