۰ نفر

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تشریح کرد:

دلیل شوک یک هفته اخیر بازار روغن

۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۳۷
کد خبر: 477574
دلیل شوک یک هفته اخیر بازار روغن

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز توزیع به میزان لازم روغن داریم و اتفاقی نیفتاده که این محصول کمیاب شود بلکه امروز روغن در کشور به وفور وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، یزدان سیف، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در استودیوی گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: با اینکه تمام نظام بین الملل برای دشوار ساختن امورات ایران بسیج شده اند، اما تا به امروز این امر به لطف خدا محقق نشده است.

او در خصوص مشکلات و مسائل مربوط به کمبود روغن ادامه داد: در حال حاضر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز توزیع به میزان لازم روغن داریم و اتفاقی نیفتاده که این محصول کمیاب یا نادر شود بلکه امروز روغن در کشور به وفور وجود دارد.

سیف تصریح کرد: با وجودی که مقدار زیادی مواد اولیه تهیه روغن در بنادر و گمرک در انتظار طی شدن مراحل ترخیص هستند، اما ذخایر راهبردی کشور که با تمهیدات دولت در سال ۹۲ رقم زده شد برای همین روزهای سخت بود. امروز ذخایر راهبردی ما جبرانی برای نوسانات بخش خصوصی کشور است.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از تولید ۸۵۲ هزار تن روغن خام برای واحدها در سال جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: بخشی از مشکل موجود روغن در جامعه به ایجاد اختلال در شبکه توزیع روغن خام از بندرگاه‌ها به کارخانه‌ها مربوط می‌شود. این اختلال به همراه افزایش در بخش صنفی سبب ایجاد شوک در یک هفته اخیر بازار روغن شده است.