۰ نفر

وزارت اطلاعات خبر داد:

دستگیری اعضای شبکه کارتن خواب‌های صادر کننده

۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۰۳
کد خبر: 477051
دستگیری اعضای شبکه کارتن خواب‌های صادر کننده

۱۹ نفر از شبکه مجرمانه ای که با استفاده از کارت های بازرگانی ۷۰ نفر از افراد کم بضاعت اقدام به صادرات کرده بودند، بازداشت شدند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، 19 نفر از شبکه مجرمانه ای که با استفاده از کارت های بازرگانی 70 نفر از افراد کم بضاعت اقدام به صادرات کرده بودند توسط وزارت اطلاعات بازداشت و تحویل مقامات قضایی شدند.

گفته می شود در خصوص پرونده 250 فردی که ارز حاصل از صادرات را به چرخه اقتصاد برنگردانده بودند، شبکه مجرمانه ای با گزارش وزارت اطلاعات در استان خراسان رضوی شناسایی شد که با استفاده از کارت های بازرگانی اشخاص  بی بضاعت اقدام به فعالیت های بازرگانی از جمله صادرات اقدام می کردند.

به موجب این خبر در نهایت تمام اعضای این شبکه مجرمانه شامل 19 نفر دستگیر و به زندان اعزام شدند. این شبکه مجرمانه کارت های بازرگانی 70 نفر را در اختیار داشتند که جزء لیست 250 نفره ای است که بانک مرکزی از آن ها شکایت نموده است، این 70 نفر دارای یک میلیارد و 400 میلیون یورو تعهد ارزی می باشند.

 پیش از این عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی درباره معرفی صادرکنندگان متخلف به قوه قضائیه گفته بود: در دو سال گذشته پرونده 250 نفر را به قوه قضاییه ارجاع شده است، این افراد با حدود هفت میلیارد دلار بدهی حتی یک دلار ارز حاصل از صادرات را به کشور بازنگردانده اند و از تولیدکنندگان نیز محسوب نمی شوند.

وی افزود: 70 نفر از افراد بازداشتی بر اساس آخرین اعلام وزارت اطلاعات کارتن خواب از اقشار ضعیف و روستایی بودند که با کارت یک بار مصرف صادرات انجام داده اند.

در این زمینه بخوانید:

شافعی: اسامی کارتن خواب‌های صادر کننده اعلام شود

بعد از آن نیز شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران با ارسال نامه ای به همتی رئیس بانک مرکزی خواستار اعلام اسامی بازرگان هایی شد که 7 میلیارد ارز حاصل از صادرات خود را به کشور باز نگردانده اند و 70 نفر از آنها کارتن خواب هستند.