۰ نفر

یک مقام مسئول:

مشکلات تولید با تامین مواد اولیه حل می‌شود

۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۲۲:۰۰
کد خبر: 463914
مشکلات تولید با تامین مواد اولیه حل می‌شود

یک مقام مسئول گفت: در صورت عدم همکاری بانک مرکزی و وزارت صمت در خصوص تامین مواد اولیه، اجزاء و قطعات مورد نیاز صنعت لوازم خانگی، روزهای دشوار تولید تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در نشست مشترک هیأت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و مدیران کل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز و دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، همکاری متقابل، دسترسی به آمار بی‌طرفانه و آگاهی‌بخشی در خصوص اصلاح الگوی عرضه و مصرف مورد تأکید قرار گرفت.

بر اساس این گزارش در این نشست مهدی کوشا، مدیرکل دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن تأکید بر نقش‌آفرینی انجمن در خصوص اجرای ماده ۱۴ قانون مبارزه با قانون قاچاق کالا و ارز که تمام دستگاه‌ها را ملزم به انجام فعالیت‌های فرهنگی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا می‌نماید، اظهار داشت: انجمن صنایع لوازم خانگی ایران به عنوان یکی از ذی‌نفعان این مبارزه می‌تواند کمک مؤثری برای پیشبرد و ارتقا فرهنگ عمومی مصرف و جلوگیری از خرید کالای قاچاق داشته باشد.

وی افزود: در سالی که مزین به جهش تولید است، انجمن صنایع لوازم خانگی ایران افکار عمومی را به سمت و سوی استفاده از کالای تولید داخل و جلوگیری از مصرف کالای قاچاق سوق دهد.

همچنین امیرمحمد پرهام‌فر، مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه پدیده مذموم قاچاق به‌ویژه در بخش لوازم خانگی همواره یکی از دغدغه‌های بزرگ کشور بوده است اظهار داشت: متاسفانه به دلیل اینکه هیچ‌گاه آمار قابل‌اتکا و قابل‌اطمینانی در حوزه تولید داخلی صنعت لوازم خانگی در اختیار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود نداشته است لذا هرگاه برای مقابله با این پدیده شوم اقدام عملیاتی انجام می‌شود ترس بازدارنده‌ای وجود دارد از اینکه اگر کالای قاچاق جمع آوری شود، آیا تولید داخل پاسخگوی نیاز بازار هست و چنانچه هست قیمت‌ها افزایش پیدا نمی‌کند؟ همچنین در صورت جمع آوری کالا در سطح عرضه مشکلات امنیتی ناشی از آشفتگی در بازار به وجود نمی‌آید؟

مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: در صورتیکه همه تولیدکنندگان با ارائه آمار دقیق تولیدات خود در سامانه جامع تجارت و ارائه کد شناسه رهگیری اقدام نمایند، کمک بسیاری برای ما خواهد بود.

وی از هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران خواست تا با ارائه آمار و اطلاعات بی‌طرفانه، همکاری‌های لازم را با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته باشند.

در ادامه اعضای هیأت مدیره انجمن نیز به بیان دغدغه‌ها و موانع جدی بر سر راه تولید پرداخته و خاطرنشان کردند که در صورت رفع موانع تولید و تامین مواد اولیه بخش صنعت لوازم خانگی، تولیدات داخلی پاسخگوی نیاز داخل بوده و هیچ‌گونه نگرانی در خصوص تامین تقاضا در بازار توسط تولیدکنندگان وجود ندارد.

در پایان این نشست هاشمی، دبیرکل انجمن ضمن برشمردن توانایی‌های انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در خصوص همکاری‌های متقابل فرهنگی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تأکید کرد: این انجمن با بیش از ۲۴۰ عضو آماده هرگونه همکاری به عنوان بازوی مشاوره‌ای با ستاد بوده و در قالب یک تعامل دوسویه از ارائه هرگونه آمار و اطلاعات دقیق در حوزه تولید دریغ نخواهد کرد.

وی همچنین تأکید کرد: ظرفیت‌های منصوبه در کشور در قالب محصولات لوازم خانگی کفاف بازار داخل را دارد و هیچ نگرانی از بابت کمبود کالا وجود ندارد.

هاشمی همچنین افزود: در صورت عدم همکاری بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تامین مواد اولیه، اجزاء و قطعات مورد نیاز صنعت لوازم خانگی، روزهای دشوار تولید تا پایان سال ادامه خواهد داشت و همه دستگاه‌های ذیربط باید در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.