۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

سایه رکود در بازار میوه و سبزی/ تولید و عرضه در وضعیت سفید

۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۴
کد خبر: 460183
سایه رکود در بازار میوه و سبزی/ تولید و عرضه در وضعیت سفید

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از رکود سنگین این بازار بر اثر تعطیلی مراسم‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر به رغم افت فروش، تولید و عرضه در وضعیت مناسبی قرار دارد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ اسدالله کارگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت بازار میوه و سبزی توضیح داد: این روز‌ها به دلیل وجود بیماری کرونا و تعطیلی مراسم‌ها خرید میوه و سبزی به حداقل رسیده درحالیکه تولید و عرضه در وضعیت مناسبی قرار دارد؛ از طرفی قیمت این اقلام نیز متعادل است و رشد چشمگیری در بهای میوه و سبزی نداشته‌ایم.

او افزود: البته موز کیلویی ۲۰۰۰تومان گران شده و درحال حاضر با قیمت ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان در میدان میوه‌و‌تره‌بار مرکزی عرضه می‌شود و نرخ آن در مغازه‌های خرده‌فروشی با ۳۵درصد سود نسبت به میدان مرکزی حساب می‌شود.

او درباره وضعیت این بازار در ایام محرم نیز اظهار کرد: همانطور که گفته شد امسال انتظار بازار سال‌های گذشته را نداریم چراکه مسلما به خاطر بیماری کرونا میزان نذورات کاهش خواهد یافت، لذا نوسان قیمتی هم نخواهیم داشت.

قیمت میوه و سبزی در میدان میوه‌و‌تره‌بار مرکزی

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: قیمت هر کیلوگرم موز در بازار بین ۱۲ تا ۱۶هزار تومان، انبه کیلویی ۳۰ تا ۴۸هزار تومان، آلو سیاه ۴ تا ۸هزار و آلو قطره طلا ۴ تا ۱۲هزار تومان، شلیل ۵ تا ۱۱هزار تومان و سیب گلاب ۸ تا ۱۴هزار تومان است.

کارگر ادامه داد: قیمت هر کیلو هلو انجیری ۸ تا ۱۳هزار و هلو هسته جدا ۷ تا ۱۲هزار تومان است؛ همچنین گلابی بیروتی با نرخ ۱۵ تا ۲۰هزار تومان، گیلاس تکدانه ۱۷ تا ۲۵هزار تومان، خیار گلخانه‌ای ۳ تا ۶هزار تومان و خیار بوته‌ای ۳هزار تا ۵۵۰۰تومان عرضه می‌شود.

به گفته او، قیمت هر کیلوگرم انگور بی‌دانه ۱۲ تا ۱۷هزار تومان، هندوانه بین ۱۵۰۰ تا ۳هزار تومان، خربزه ۲۵۰۰ تا ۵هزار تومان و طالبی ۲ تا ۵هزار تومان است.

قیمت صیفی‌جات در بازار

کارگر همچنین قیمت هر کیلو بادمجان قلمی را ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان اعلام کرد؛ همچنین قیمت پیاز شیری ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، پیاز قرمز ۲۵۰۰ تا ۴ هزار تومان، بامیه ۷ تا ۱۰ هزار تومان، سیب زمینی ۱۷۰۰ تا ۳۵۰۰تومان و غوره عسگری ۴ تا ۶۵۰۰تومان است.

به گفته کارگر، قیمت هر کیلو فلفل تند ریز هم بین ۳ هزار تا ۷ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۵ تا ۱۰ هزار تومان و فلفل شیرین ۸ تا ۱۵ هزار تومان است؛ کاهو هم با نرخ ۲ تا ۳ هزار تومان، کرفس ۱۰۰۰ تا ۳ هزار تومان، کلم سفید و قرمز ۲ تا ۴ هزار تومان، گوجه فرنگی ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰تومان، لیموترش ۵ تا ۷ هزار تومان و هویج ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان در میدان میوه‌و‌تره‌بار مرکزی فروخته می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در پایان قیمت هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را ۲ تا ۳۵۰۰ و سبزی خوردن را ۲۵۰۰ تا ۴هزار تومان اعلام کرد.