۰ نفر

رئیس سازمان حمایت اعلام کرد:

تشدید بازرسی‌ها در بازار

۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۰:۲۹
کد خبر: 453599
تشدید بازرسی‌ها در بازار

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در پی ابلاغ سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از امروز تشدید بازرسی‌ها در بازار اجرایی خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شاتا، عباس تابش افزود: این نظارت ها در چند بخش شامل کالاهای اساسی متشکل از مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، برنج و شکر، همچنین ماسک و اقلام بهداشتی مبارزه با کرونا، خودرو، خدمات اپراتورها، لاستیک، فولاد، سیمان، لوازم خانگی، پتروشیمی و روغن موتور خواهد بود.

وی همچنین اعلام کرد: نشست ارزیابی عملکرد استمرار تشدید نظارت و بازرسی بر کالاها و خدمات هدف سه شنبه همین هفته با حضور معاونان بازرسی و نظارت سازمان های صنعت، معدن و تجارت (صمت) استانی برگزار و از سامانه یکپارچه بازرسی رونمایی خواهد شد.

رصد انبارها و مراکز نگهداری کالا در دستور کار

سازمان حمایت با صدور اطلاعیه‌ای از آغاز طرح ویژه نظارت بر بازار کالاهای اساسی و اقلام ضروری مورد نیاز مردم خبر داد و اعلام کرد: در قالب این طرح نظارتی، رصد انبارها و مراکز نگهداری کالا در دستور کار گشت‌های نظارتی قرار گرفته است.

این سازمان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این سازمان با توجه به اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای وظایف ذاتی و ماموریت‌های محوله از سوی دولت در تامین و توزیع به موقع کالاهای اساسی و اقلام ضروری مورد نیاز مردم، طرح ویژه تشدید نظارت در بازار کالاهای اساسی و اقلام ضروری مورد نیاز مردم را از شنبه 28 تیرماه به صورت یکپارچه در سراسر کشور اجرایی خواهد کرد.

بر این اساس، انبارها و مراکز نگهداری کالاها به دقت رصد شده و بازرسی‌ها در سطح بازار نیز با تمرکز بر اقلام و مایحتاج ضروری مورد نیاز مردم تشدید خواهد شد.

سازمان حمایت در این اطلاعیه به مردم اطمینان داد که هیچگونه کمبودی در کالاهای اساسی و اقلام ضروری مورد نیاز مردم وجود نداشته و تمامی مایحتاج اساسی مورد نیاز مردم بدون وقفه تامین شده است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: طرح تشدید نظارت در بازار کالاهای اساسی و اقلام ضروری مورد نیاز مردم با همکاری بازرسان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت ، بازرسان اصناف ، بازرسین افتخاری و بسیج اصناف اجرایی و همچنین از همکاری و توان سازمان تعزیرات حکومتی و دادستانی در گشتهای مشترک استفاده خواهد شد.

این سازمان از مردم تقاضا کرد که همچون گذشته در کنار بازرسان خدوم بخش‌های مختلف دولتی و صنفی هر گونه تخلفات اعم از اختفاء، امتناع از عرضه کالا، گرانفروشی و احتکار را با شماره تلفن 124، سامانه قیمت و سازمانهای صمت سراسر کشوراطلاع دهند.