۰ نفر

تصویب قانون ضدقاچاق پس از ۷ سال معطلی

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۴۲
کد خبر: 438401
تصویب قانون ضدقاچاق پس از ۷ سال معطلی

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با تصویب اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با پدیده قاچاق در کشور به صورت علمی دنبال خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی مویدی خرم آبادی با اشاره به تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با 59 ماده در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی، ضمن حمایت از امنیت تجارت و تولید، مبارزه با پدیده قاچاق در کشور بصورت علمی دنبال خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: شاه بیت این قانون این است که از این پس، در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز بصورت علمی به کشف جرم پرداخته خواهد شد و از اقدامات و برخورد‌های سنتی و سلیقه‌ای دستگاه‌ها که منجر به افزایش هزینه‌های نظام، مردم و بازرگانان شده بود، جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: این قانون که تکمیل کننده خلا‌های قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سال 1392 مجلس شورای اسلامی است، می‌تواند ارتقای امنیت تجارت، اقتصاد و تولید کشور را به دنبال داشته باشد.

به گفته رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بر اساس این قانون، دستگاه‌های مسئول اعلام آمار قاچاق، احصا شده اند و دستگاه‌های دیگر حق اعلام آمار قاچاق را ندارند.

مویدی با اشاره به شعار جهش تولید امسال تاکید کرد: از دید ما یکی از الزامات مهم تحقق این شعار، مبارزه با قاچاق است و این امر، بستر را برای مبارزه علمی و همه جانبه با پدیده قاچاق در سطح کشور فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی، سامانه‌های مختلف دستگاه‌هایی که بخشی از تجارت و تولید کشور را هدایت و راهبری می‌کنند باید پاسخگوی نیاز‌های اطلاعاتی ستاد مبارزه با قاچاق باشند و با توجه به اینکه برای اتصال سامانه‌ها به یکدیگر در دو سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در کشور انجام شده است، امیدواریم تا یک ماه دیگر عملکرد همه دستگاه‌ها در جهت تکمیل و اتصال سامانه‌ها که حرکت بسیار مهم اقتصادی و تجاری است را به اطلاع عموم مردم برسانیم.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تجلیل از حرکت انقلابی دیروز مجلس شورای اسلامی در تصویب این لایحه بعد از 7 سال معطلی در دو دوره اخیر مجلس، تاکید کرد: امیدواریم بزودی با تایید این قانون در شورای نگهبان قانون اساسی و ابلاغ آن توسط رئیس جمهور، شاهد اجرایی شدن این قانون باشیم.