۰ نفر

صادرات ایران به کشورهای همسایه ۲برابر می‌شود

۳۰ شهریور ۱۳۹۸، ۲۳:۰۷
کد خبر: 382386
صادرات ایران به کشورهای همسایه ۲برابر می‌شود

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران بدون اشاره به میزان صادرات کشورمان به کشورهای همسایه گفت: هدفگذاری این سازمان افزایش ۲برابری صادرات به کشورهای همسایه در ۲سال آینده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حمید زادبوم روز شنبه در جمع فعالان اقتصادی اصفهان در اتاق بازرگانی این استان افزود: صادرات به کشورهای همسایه اولویت نخست این سازمان است و به همین منظور امسال بیشتر مشوق های صادراتی در نظر گرفته شده به شرکت های صادر کننده به کشورهای همسایه اختصاص می یابد.  
وی اضافه کرد: یکی از برنامه های دشمن برای تضعیف اقتصاد ایران حذف شرکت های ایرانی از  بازارهای جهانی بویژه کشورهای همسایه است بنابر این در چنین شرایطی باید فعالیت های خود را در بازارهای منطقه باید افزایش دهیم. 
سرپرست سازمان توسعه صادرات ایران تصریح کرد: از ورود به سایر بازارها نیز غافل نیستیم و برای ورود به این بازارها برنامه داریم اما این برنامه ها در اولویت بعدی این سازمان است.  
وی با اشاره به اینکه صادرات کالاهای بی کیفیت تاثیر نامطلوبی بر صادرات و درآمدهای کشور در بخش صادرات دارد بیان کرد: یکی از راههایی که می تواند از صادرات این کالاها جلوگیری کند برند سازی است و شرکت های صادراتی کشور باید در این خصوص برنامه ریزی کنند.  
همچنین رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره به جایگاه این استان در صادرات کشور گفت:  ۱۰ درصد صادرات غیر نفتی کشور از استان اصفهان انجام می شود. 
مسعود گلشیرازی افزود: شرکت های صادرات استان اصفهان با مشکلاتی مواجه هستند و از سازمان توسعه صادرات ایران انتظار حمایت و حل مشکلات خود را دارند. 
وی صنعت نساجی را قدیمی ترین صنعت این خطه بیان کرد و اظهارداشت: این صنایع افزون بر تولید،  در زمینه صادرات با مشکلاتی مواجه هستند که حل مشکلات آنها نباید فراموش شود.  
در این جلسه تعدادی از صادر کنندگان استان اصفهان مشکلات خود را بیان کردند.