۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

چشم انداز لورنزو هوم، تولید کالاھای ھم تراز با استانداردھای روز دنیا و اروپا و جلوگیری ازخروج ارزو کارآفرینی است

۲۶ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۴۷
کد خبر: 374131
چشم انداز لورنزو هوم، تولید کالاھای ھم تراز با استانداردھای روز دنیا و اروپا و جلوگیری ازخروج ارزو کارآفرینی است

شرکت "CHELINI" توسط آقای کلینی بنیانگذار شرکت CHELINI در ایتالیا در سال 1898 میلادی در شھر فلورانس ایتالیا شروع به کار کرد و از ھمان سال در زمینه طراحی و ساخت مبلمان و سایر محصولات چوبی فعالیت می‌کند.

WhatsApp Image 2019-08-17 at 10.59.09

به گزارش اقتصاد آنلاین، شرکت CHELINI تمامی‌‌‌ ایده‌ھای خود را، شامل، برُش، نقش و طرح‌ھا، از ھنر اصیل و کلاسیک ایتالیا بھره می‌‌‌‌گیرد. مشتریان شرکت CHELINI در سطح جھانی و بسیار گسترده ھستند و محصولات این شرکت متقاضیان زیادی دارد چراکه تمامی‌‌‌ تولیدات، با ظرافت و باتوجه به جزئیات انجام می‌‌‌‌شود .

ارزیابی و مقدمه کلی

شرکت کارلوکازا که زیر مجموعه گروه لورنزو می‌‌‌‌باشد، یک شرکت ایرانی است که توانسته بعد از سال‌ھا ھمکاری با شرکت ایتالیایی  CHELINI و جلب اعتماد این شرکت، به فعالیت بسیار مھم و استراتژیک در صنعت مبلمان و محصولات چوبی، در ایران دست یابد.

WhatsApp Image 2019-08-15 at 19.03.24(2)

ابتدا شرکت لورنزو، به عنوان تنھا واردکننده محصولات شرکت کلینی، آغاز به کار کرد، که بعد از سال‌ھا ھمکاری و ارائه خدمات کاربردی و محصولات باکیفیت، توانست باتوجه به اوضاع اقتصادی کنونی کشور و مشکلات گمرک و پیش‌روی این صنعت در جھت واردات محصولات چوبی به صورت کامل،  به ھمکاری در قالب جدیدی با شرکت کلینی اقدام کند.

در راستای حمایت از تولیدات داخلی و ملی و کارآفرینی در داخل کشور و بحث اشتغالزایی برای جوانان ھنرمند ایرانی، گروه   کارلوکازا برای اولین بار در ایران، توانست طی قراردادی رسمی‌‌‌ با شرکت CHELINI وارد ھمکاری شود که ضمن اینکه محصولات خود را با کیفیت بسیار بالا و مواد اولیه وارداتی از کشور ایتالیا، در داخل کشور تولید کند، سبب جلوگیری از خروج ارز می‌‌‌شود. این اقدام منجر به کارآفرینی و اشتغال‌زایی در داخل کشور، تحت نظارت مستقیم شرکت CHELINI و نماینده رسمی‌‌‌ آن در ایران که کار آموزش را به صورت  کاملا حرفه‌ای و جدی انجام می‌‌‌دھند، شده است.

ھم اکنون گروه کارلوکازا با صدو سی نفر پرسنل، تنھا شرکتی در ایران می‌‌‌‌باشد که به صورت ERUTNEV TNIOJ با یک کمپانی، صاحب نام ایتالیایی به تولید مبلمان و مصنوعات چوبی در ایران مشغول می‌‌‌‌باشد و تمامی‌‌‌ محصولات تولید شده در این واحد تولیدی و صنعتی دارای  CERTIFICATE و گارانتی کمپانی CHELINI ایتالیا می‌‌‌‌باشد.

لازم به ذکر است زمانی که در کشور ما، این گونه اقدامات مھم و سود آور در جھت تأمین منافع ملی صورت می‌‌‌گیرد، باید تحت حمایت‌ھای  بیش از پیش، قرار گیرد و از داخل کشور از ھر نظر به آن بھا داده شود. چرا که ارائه خدمات با این میزان کیفیت و زیبایی و مطابق با استاندارد ھای روز دنیا و با مواد اولیه وارداتی از کشورھای اروپایی، ضمن تولید این محصولات در داخل کشور، کاری بسیار ارزشمند است و باید از سوی دولت و کشور، به این گونه فعالیت‌ھا ارج نھاده شود و حمایت‌ھای گسترده‌ای صورت گیرد .

WhatsApp Image 2019-08-15 at 19.03.23

 مقدمه آقای دزفولی نماینده رسمی‌‌‌ شرکت CHELINI در ایران

شرکت لورنزو ازسال نود و دو به صورت رسمی‌‌‌ نماینده شرکت CHELINI است، اما درحال حاضر بنا به شرایط کنونی کشور که واردات مصنوعات چوبی ممنوع می‌‌‌باشد، این اقتضا به وجود آمد که سال نود و ھفت، فعالیت خود را با شرکت کلینی به صورت متفاوتی ادامه دھد.

گروه لورنزو و کارلو کازا، در قالب گسترده ھمکاری خود را با شرکت کلینی دارند. گروه لورنزو در زمینه واردات ھمچنان پابرجاست ولی بر حسب شرایط، فعلا تصمیم به توقف فعالیت دارد و شروع ھمکاری مجدد، با گروه کارلو کازا می‌‌‌‌باشد.

 آیا برای اولین بار است این شرکت با ایران وارد همکاری شده است ؟

آقای کلینی: پدرم قبلا با ایران ھمکاری داشتند و طی پنج سال ھمکاری با لورنزو در ایران، چندین باربه ایران سفر کرده‌ام و فکر می‌‌‌کنم بازار ایران بسیار فضای وسیعی برای توسعه می‌‌‌‌باشد و می‌‌‌توان کارھای گسترده‌ای انجام داد.

WhatsApp Image 2019-08-15 at 19.03.25(2)

  • شرکت کارلوکازا، تنھا شرکتی است که کیفیت را مبنای کار خود قرار داده است و صرفا با دید تجاری به مساله نگاه نمی‌‌‌کند و من برای بارچندم است که به کشور ایران سفر کرده‌ام و قصد ھمکاری با کارلوکازا را دارم، چرا که توانسته است نظرمارا در تمام زمینه‌هایی که مد نظر ما بوده  به خود جلب کند.

 آیا بحث قرابت فرهنگی و اصالت هنر ایران و ایتالیا، در این همکاری موثر بوده است؟

آقای کلینی: من معتقدم محصولات ما که با ظرافت و سبک استیل خاصی طراحی شده‌اند و باب طبع جوانان هستند و مشتریان ایرانی ما، با توجه به سبک سلیقه و علاقه‌شان، به دکوراسیون جدید، قطعا از طرفداران محصولات ما هستند.

جناب آقای دزفولی لطفا نحوه آشنایی و همکاری با شرکت کلینی و چگونگی جلب اعتماد آنها جهت ادامه همکاری را بفرمایید :

آقای دزفولی: ابتدا نحوه آشنایی ما، با واردات محصولات CHELINI از ایتالیا به ایران صورت گرفت، و شروع فعالیت ما از سال نود و دو و در قالب واردات محصولات این شرکت بود و باتوجه به سابقه طولانی  این شرکت در کشور ایتالیا و داشتن مشتریان خاص، توانستیم بعد از گفت‌وگو ھا و نشست‌ھای متعدد، نحوه ھمکاری را به سمت تولید داخلی ببریم.

چراکه در سال نود و ھفت، باتوجه به بالا بودن نرخ ارز و بحث ممنوعیت ورود برخی کالاھا، مثل محصولات چوبی که شامل این ممنوعیت می‌‌‌شد، منجر به این شد که ما با شرکت کلینی، مذاکرات را ادامه دھیم و آنھا را مجاب کنیم که بازار ایران بسیار گسترده و بکر ھست و از دست دادن این موقعیت، قطعا به ضرر دوستان ایتالیایی ما می‌‌‌‌باشد و ما باتوجه به توانمندی و قابلیت‌ھایی که در داخل کشور داریم، البته با نظارت مستقیم از سمت شرکت کلینی توانستیم، این مذاکرات را  به توافق و ادامه ھمکاری در قالب جدیدی انجام دھیم و این مساله برای اولین بار است که درایران اتفاق می‌‌‌افتد که شرکت باسابقه‌ای، کارھای دستی و ھنری و اصیل خودرا که سابقه بیشتر از یک قرن دارد را، در کشور دیگری تولید کند. البته بحث شباھت فرھنگی که قبلا به آن اشاره کرده‌‌اید، ھم تاحدودی کمک شایانی به این ھمکاری کرد چراکه ما ھم در کشور خود ھنر صنایع دستی اصیل و با سابقه‌ای داریم.

WhatsApp Image 2019-08-15 at 19.03.24(1)

  • برای اولین بار در ایران، شرکت ایرانی کارلوکازا، ھمکاری خود را با شرکت ایتالیایی CHELINI در قالب ساخت محصولات چوبی و مبلمان،  در بالاترین سطح، از کیفیت، آغاز کرد .

 آیا قرار ھست بحث صادرات ھم انجام شود؟ نحوه صادرات به چه شکل انجام می‌‌‌ شود؟

آقای دزفولی: گروه کارلو کازا در ابتدا نیز ھدف و چشم اندازش، صرفا بازار ایران نبوده است طبیعتا بعد از پوشش دادن کامل بازار ایران، نگاه بسیار گسترده‌ای به بحث صادرات داریم و باتوجه به برنامه‌ریزی دقیق و پتانسیل بالای مجموعه، در راستای بحث حمایت  از تولید داخلی، با افتخار، اقدام به ساخت این محصولات، با کیفیت روز ایتالیا و درنھایت اقدام به صادرات آن می‌‌‌‌نماییم. گام  اول ما، صادرات به کشورھای حاشیه خلیج‌فارس می‌‌‌‌باشد و گام بعدی ما، صادرات به کشورھای غربی و کل دنیا ھست.

 آیا کیفیت و آموزش‌ھا، به طور دقیق و با نظارت کامل صورت می‌‌‌‌گیرد و می‌‌‌تواند اعتماد مردم راجلب کند؟

طبق قرارداد ما با شرکت کلینی، تمام مواد اولیه از ایتالیا وارد کشور می‌‌‌شود. چوب و سایر ملزومات کاملا با نمونه تولیدات در ایتالیا مطابقت دارد و ازھمه مھم‌تر اینکه کالاھای تولید داخل کشور ایران، جز به جز با نمونه ایتالیایی آن ھمخوانی دارد و تحت لیسانس شرکت کلینی می‌‌‌‌باشد و این امر برای ما بسیار مھم است که با توجه به پتانسیل‌ھای موجود در نیروی جوان ما، در داخل کشور و البته با آموزش‌ھای دقیق از کارشناسان ایتالیایی، این کار به صورت کاملا حرفه‌ای انجام می‌‌‌شود .

کنترل کیفیت (QC) محصولات تحت نظارت مستقیم شرکتCHELINI ھست؟

بله. یکی از مھم‌ترین بندھای قرارداد ھمکاری ما بااین شرکت، مبنی بر حضور  متخصصان و عوامل این شرکت در ایران می‌‌‌‌باشد و بعد از تایید نھایی این شرکت، کالا از کارخانه خارج  و آماده ارائه به مشتریان می‌‌‌ شود.

 این فرآیند چه کمکی به بحث اشتغالزایی در ایران دارد؟

آقای دزفولی: این مساله برای ما بسیار حائز اھمیت است که از خروج ارز جلوگیری شود و این رقم در برخی موارد بسیار چشمگیر است و قطعا این رقم و نرخ خروج ارز، تحت کنترل قرار می‌‌‌گیرد و از جوانان ھنرمند و متعھد خود در کشور، تحت نظارت و آموزش‌ھای حرفه‌ای این شرکت ایتالیایی بھره می‌‌‌‌گیریم و شرکت کلینی در قرارداد متعھد به بحث آموزش حضوری و مستقیم است و با توجه به چشم‌انداز شرکت ما در بحث کارآفرینی و صادرات، کمک شایانی خواھد بود.

WhatsApp Image 2019-08-17 at 11.40.11

شرکت ایرانی کارلوکازا، چه مشخصاتی دارد که شما با تمام وسواس و دقت نظر و سابقه خود در ایتالیا، برای ھمکاری انتخابشان کردید؟

آقای کلینی: طی این چندسالی که با شرکت لورنزو ھمکاری داشتم، ایشان را به خوبی شناختم و تنھا شرکتی بودند که کیفیت برایشان بسیار مھم بود و صرفا نگاھشان، به تولیدات، نگاه تجاری نبوده و درحقیقت کیفیت مد نظر ما را تامین کردند و ما پذیرفتیم که با ایران و گروه کارلو کازا وارد ھمکاری شویم.

 راجع به گمرک باتوجه به نوسانات اقتصادی کشور، بامشکل مواجه شدید؟

 آقای دزفولی: البته، چرا که ما ھستیم که باید تابع قوانین موجود در واردات و گمرک، باشیم. البته از سال گذشته که واردات این اقلام ممنوع شد، با تغییر استراتژی وارد به عرصه تولید شدیم و استراتژی ما واردات مواد اولیه از ایتالیا و تولید محصولات تحت نظارت شرکت CHELINI در داخل کشور بود.

نگارنده و تنظیم خبر: محیا پارسانیا