۰ نفر

رییس سازمان میادین میوه و تره‌بار در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین خبر داد:

کاهش 50درصدی سهمیه گوشت سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران

۸ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۴۵
کد خبر: 325358
کاهش 50درصدی سهمیه گوشت سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران

به گفته مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران؛ در حال حاضر کشور با کمبود گوشت مواجه شده و سهم سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری نیز نصف شده است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ سیدسعید راد در پاسخ به این سوال که آیا در زمینه تامین کالا، میادین نیز مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای دچار مشکل هستند، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: چون نوع کالاهایی که در میادین عرضه می‌شود با فروشگاه‌های زنجیره‌ای متفاوت است، پس راه‌های تامین نیز فرق دارد. بخش اعظم خدمات ما میوه‌جات، سبزیجات و مرکبات است.

وی ادامه داد: بهره‌بردارهایی که میوه، تره‌بار و سبزیجاتمان را عرضه می‌کنند، سالانه به‌صورت مزایده‌ای برنده می‌شوند و طرح‌‌ها و دستورالعمل‌های خاص خودشان را دارند و موظف هستند که کالا را تامین کنند. اگر به هر دلیلی با کمبود کالا مواجه شدیم تا قبل از رسیدن این کمبود به بازار، با وزارت جهاد کشاورزی نامه‌نگاری می‌کنیم که تدابیری در این زمینه بیندیشند. آنها یا این کالا را در سردخانه‌هایشان دارند و برای مواقع خاص دپو کردند و یا وارد می‌کنند.

راد با اشاره به کمبود عرضه گوشت نیز گفت: در بحث گوشت ما یک سازمان فروشنده هستیم و  یک سهمیه خاص داریم (نه ما؛ غرفه‌داران ما که فروشنده هستند) که میزان آن را وزارت جهاد تعیین می‌کند؛ مثلا سهمیه گوشت گرم ما در 241بازار، روزانه 12تن است.  البته سهمیه ما 24تن بود که الان نصفش را می‌دهند. در حقیقت میزان گوشت در حال حاضر کم است. ما در این مسئله نقشی نداریم و صرفا عرضه کننده و ناظریم.

 گفتنی است؛ اگر این مقدار گوشت را در جمعیت 9میلیونی تهران تقسیم کنیم، سهم هر نفر 1.3گرم  و سهم هر خانوار 6گرم گوشت می‌شود!