۰ نفر

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در گفت‌و‌گو با اقتصاد‌آنلاین:

جلسه بخش خصوصی با نمایندگان دولت برای تعیین تکلیف مابه‌التفاوت ارزی

۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۴
کد خبر: 303050
جلسه بخش خصوصی با نمایندگان دولت برای تعیین تکلیف مابه‌التفاوت ارزی

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران از بی‌نتیجه ماندن تلاش بخش خصوصی در جلسه‌ای که روز گذشته برای بررسی کالا‌هایی که از پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز معاف نشدند خبر داد.

اقتصاد آنلاین- فاطمه اکبرخانی؛ رضا پدیدار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان این که دولت همچنان برای تصمیم‌گیری در این زمینه مقاومت می‌کند، اظهار کرد: فشارهای زیادی از طرف نهاد‌های مختلف بر روی کالا‌های انباشت شده در گمرک وجود دارد اما در جلسه‌ای که روز گذشته بر مبنای همین موضوع تشکیل شد نیز اختلاف نظر‌های بسیاری وجود دارد.

این عضو اتاق بازرگانی با بیان این که حدود 84درصد اقتصاد ما دولتی است و همین موضوع شدت اختلاف نظر‌ها را بیشتر کرده، افزود: تنها 16درصد اقتصاد ما را فعالان بخش خصوصی تشکیل می‌دهند و با این حساب در مقابل دولتی‌ها ضعیف‌تر هستند.

پدیدار به افزایش فاصله نرخ بازار ثانویه و دولتی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تفکر حاکم بر اقتصاد دولتی مانع جمع‌بندی بر سر این موضوع شده است و با وجود دلایل منطقی از سوی فعالان بخش خصوصی مجددا مقاومت می‌کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران خاطرنشان کرد: این موضوع را به طور مستمر تا پایان هفته جاری و یا هفته آینده پیگیری خواهیم کرد.