۰ نفر

وجود ۸۰ هزار واحد صنفی بدون پروانه در کشور

۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۲۲:۳۲
کد خبر: 223131
وجود ۸۰ هزار واحد صنفی بدون پروانه در کشور

معاون استانداری تهران گفت: با هماهنگی اتاق اصناف و وزارت صنعت، معدن و تجارت تا دو سال آینده هیچ واحد صنفیِ بدون مجوز نخواهیم داشت.

ابراهیم درستی نایب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در استان تهران بالغ بر 400 هزار واحد صنفی داریم که بین 35 تا 40 درصد آنها بدون مجوز هستند.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از واحد مرکزی خبر، او با تأکید بر اینکه بازرسی ها از طریق اتاق اصناف و  اتحادیه باید بیشتر باشد، اضافه کرد: از سوی دیگر، افزایش بی رویه مجوز ها نیز مشکلات را بیشتر می کند.
درستی افزود: تا اوایل سال 95 با هماهنگی های خوبی که با نیروی انتظامی داشتیم بسیاری از واحدهای صنفی بدون مجوز پلمپ شدند.
 امامی امین، معاون استانداری تهران نیز در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی 18:30 چهارشنبه تصریح کرد: حدود 443 هزار واحد صنفی داریم که از میان آنها 80  هزار واحد بدون پروانه است.
وی اضافه کرد: با همکاری تنگاتنگ دستگاه های مربوطه مثل استانداری، اتاق اصناف و اتاق بازرگانی فعالیت ها به سمت قانونی شدن و گرفتن پروانه کسب افزایش یافته است و این روند با شیب مناسبی در حال انجام است.
امامی امین ابراز امیدواری کرد که در دو سال آینده کلیه واحدهای صنفی پروانه کسب داشته باشند.
در ادامه، ابراهیم درستی نایب رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه تعامل و هماهنگی برای کسب پروانه بیشتر شده و موانع سر راه کسب پروانه برداشته شده است از تعدد واحدهای صنفی انتقاد کرد و گفت: باید با برنامه ریزی های مناسب رسته های برخی از واحدهای صنفی ادغام یا اصلاح شوند.
امامی امین درباره تاثیر و مشکلات فعالیت واحدهای بدون مجوز بر واحدهای دیگر گفت: فعالیت واحدهای بدون مجوز کنترل را سخت تر می کند و امنیت شغلی واحدهای صنفی هم نوع به خطر می افتد. وقتی واحد صنفی مجوز کسب می گیرد مکلف به پرداخت عوارض و مالیات می شود در کنار او واحد صنفی که مجوز و پروانه ندارد عوارض و مالیات پرداخت نمی کند و امنیت شغلی واحدهای دیگر را به خطر می اندازد. 
 او گفت: با هماهنگی واحدهای زیرساخت و اتاق اصناف و وزارت صنعت و معدن در صدد هستیم که در آینده ای نزدیک مشکلات واحدهای صنفی زودتر حل شود. مشکل ما 80 هزار کاربر را شامل می شود که تصمیم داریم با ارائه تسهیلات و شرایط آسان با سرعت بیشتری ظرف یکی دوسال آینده مشکل را اساسی و ریشه ای حل کنیم.