۰ نفر

برگزاری نخستین کنفرانس سالانه انجمن بازرگانان ایران و کانادا

۱ مهر ۱۳۹۶، ۲۰:۵۰
کد خبر: 220946
برگزاری نخستین کنفرانس سالانه انجمن بازرگانان ایران و کانادا

نخستین کنفرانس سالانه انجمن بازرگانان ایران و کانادا با حضور بازرگانان ایرانی و کانادایی و با هدف معرفی ظرفیت های تجاری و بازرگانی کشورمان در مونترال کانادا برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، پس از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سازمان ملل و تاکید رئیس جمهوری بر اعلام آمادگی ایران برای ظرفیت های تجاری، انجمن بازرگانان ایران و کانادا (CIBA) اولین کنفرانس سالانه خود را در مونترال کانادا برگزار کرد.

«مجتبی احمدلو» دبیر انجمن دوستی ایران و کانادا از برگزارکنندگان این کنفرانس در ارتباط با شرکت کنندگان، موضوع و مسائل مطرح شده در این کنفرانس گفت: این کنفرانس با حضور جمعی از مقام های استان کبک و است انهای فدرال کانادا، معاونت اتاق بازرگانی روسیه و کانادا، مدیر بازرگانی هند و کانادا به همراه حقوقدانان و بازرگانان کانادایی و شرکت هایی از این کشور برگزار شد که در آن به اهمیت موضوع تجارت با ایران و نقش محوریت انجمن بازرگانان ایران و کانادا (CIBA) پرداخته شد.

احمدلو افزود: بررسی مسائل حقوقی و موانع ارزی بانکی برای تجارت با ایران، اهمیت استراتژیک ایران در منطقه و ثبات سیاسی و ظرفیت های اقتصادی کشورمان برای واردات و صادرات از موضوع های مطرح در این کنفرانس بود.

دبیر انجمن دوستی ایران و کانادا همچنین از علاقه مندی بازرگانان کانادایی و بازرگانانی کانادایی - ایرانی تبار برای تجارت با کشورمان به ویژه واردات کالاهایی از جمله فرش و خشکبار از ایران خبر داد.

انجمن بازرگانان کانادا ـ ایران موسسه ای غیر دولتی و غیر انتفاعی است که با استناد به قوانین بازرگانی کانادا و ایران، در حوزه های تجاری، بازرگانی، صنایع و کشاورزی با هدف ایجاد و گسترش بستری مناسب برای همکاری متقابل بازرگانان و شرکت های تجاری کشورمان و کانادا و همچنین تبادل سرمایه گذاری فی مابین در آن کشور (کانادا) به ثبت رسیده است.