۰ نفر

رییس اتحادیه مصنوعات فلزی و کابینت غیرچوبی؛

رکورد در فروش مبلمان اداری/ مالیات‌های بالا دست‌وپا‌ی تولید را بسته است

۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۱۶
کد خبر: 183273
رکورد در فروش مبلمان اداری/ مالیات‌های بالا دست‌وپا‌ی تولید را بسته است

رییس اتحادیه مصنوعات فلزی و کابینت غیرچوبی گفت: در سال ۹۵، بعد از چندسالی که تولید با مشکل مواجه بود وضعیت بهتری را تجربه کردیم و رکورد فروش مبلمان اداری نسبت به سال ۹۴ شکسته شد.

اقتصاد آنلاین - محمد فیروزی؛ علی جعفری در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص وضعیت فعالان صنف تولید مصنوعات فلزی و کابینت غیرچوبی گفت: بازارها هنوز در رکود به سر می برد و همین موضوع هم سبب شده است که قیمت عرضه محصولات در این صنف طی سال گذشته تغییر نکند.

وی افزود: با وجود شرایط رکودی که تجربه کردیم سال 95، سال بهتری برای این صنف بود. به خصوص در بخش مبلمان اداری و محصولاتی که به صورت آماده روانه بازار می شود وضعیت بهتری را تجربه کردیم.

جعفری با اشاره به اینکه 1100 نفر در واحدهای تولیدی صنف مصنوعات فلزی و کابینت چوبی فعالیت می کنند، افزایش مالیات این واحدها را برای تولیدکننده یک معضل دانست و تاکید کرد: با وجود اینکه قیمت ها طی این چند سال تغییری نداشته  اما شاهدیم که سازمان امور مالیاتی هر سال مالیات واحدهای تولیدی را افزایش می دهد. طبق گزارش هایی که داریم برخی از واحدها بین 70 تا 80 درصد افزایش مالیات داشته اند و برای برخی واحدها افزایش مالیات 300 درصدی درنظر گرفته شده است.

رییس اتحادیه مصنوعات فلزی و کابینت غیرچوبی ادامه داد: بسیاری از واحدهای تولیدی استعداد خوبی در صادرات دارند و طی این چند سال هودهای تولیدی ایرانی توانسته جایگاه خوبی در دنیا پیدا کند. افزایش صادرات هم مستلزم برنامه های تجاری سازی و حمایتی است و اگر دولت از فعالیت های کارخانه ها حمایت کند می توانیم دستاوردهای خوبی در صادرات بدست بیاوریم.