۰ نفر

آموزش راه‌اندازی پنل پیامکی

۱۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۰۸
کد خبر: 427779
آموزش راه‌اندازی پنل پیامکی

 شاید به تازگی با پنل پیامکی یا نرم افزار اس ام اس آشنا شدید و اطلاعات کمی درباره سامانه ارسال پیامک و کاربردهای آن دارید و هنوز نمی‌دانید چگونه باید یک پنل پیامکی تهیه و آن را راه‌اندازی کنید. نگران نباشید در این مقاله قدم به قدم با آموزش خرید تا استفاده از پنل پیامکی برای ارسال اس ام اس، با شما خواهیم بود.

ولی قبل از هر کاری ابتدا باید فکر کنیم که چرا استفاده از پنل پیامکی در میان کسب‌و‌کارها محبوبیت دارد؟! پنل پیامکی چه کاربردهایی دارد؟! و حالا چرا ما باید پنل پیامکی تهیه کنیم؟!

چرا پنل پیامکی؟!

در میان روش‌ها و ابزارهای مختلف بازاریابی، استفاده از پنل پیامکی برای ارسال پیامک تبلیغاتی، یکی از محبوب‌ترین روش‌هاست. زیرا هم مقرون به صرفه است و هم پنل اس ام اس در کمتر از یک ساعت راه‌اندازی می‌شود، در عین حال روشی زود‌بازده نیز هست.

با تهیه پنل از یک سرویس ارائه‌دهنده پنل پیامکی مثل ملی پیامک ( Melipayamak ) به راحتی می‌توانید به مشتریان بالفعل و بالقوه خود پیامک‌های تبلیغاتی و خدماتی ارسال کنید، محصولاتتان را معرفی نمایید، کد تخفیف بفرستید، تولد مشتریانتان را تبریک بگویید و...

پنل پیامکی علاوه بر مزایای ذکر شده، کاربردهای دیگری نیز دارد. اکثر سازمان‌ها و شرکت‌ها از پنل پیامکی برای ارسال پیامک‌های اطلاع‌رسانی و خدماتی استفاده می‌کنند. برای مثال، اطلاع‌رسانی واریز حقوق، تایید مرخصی و یا اطلاع‌رسانی جلسات از جمله کاربردهای پنل پیامکی در شرکت‌هاست.

با وجود تمام کاربردها و مزایای فراوان پنل پیامکی، هنوز برخی افراد تصور می‌کنند که بازاریابی پیامکی روشی سنتی است و افراد جامعه دیگر توجهی به پیامک‌هایشان ندارند. اما آمارها نشان می‌دهد که بازاریابی پیامکی یکی از کارآمدترین روش‌های بازاریابی است.

فرض کنید در یک جمع 5 نفره، فقط دو نفر پیامک ارسالی به آنها را باز می‌کنند، حالا اگر این عدد را به 100 برسانیم، تعداد کسانی‌که پیامک‌شان را باز می‌کنند به 40 نفر می‌رسد. یعنی از هر 100 نفر، 40 نفر پیامک تبلیغاتی شما را باز می‌کنند، با محصول و خدمات شما آشنا می‌شوند و در صورت جذاب بودن، با شما تماس می‌گیرند. پس به هیچ وجه نمی‌توان گفت که بازاریابی پیامکی یا راه‌اندازی پنل پیامک تاثیری بر فروش ندارد.

همچنین آمار جستجو با تلفن همراه در 2 سال گذشته 500% افزایش داشته و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های اینده این روند حتی با شتاب بیشتری نیز پیش خواهد رفت. بنابراین در آینده تلفن همراه یکی از مهمترین رسانه‌های بازاریابی محسوب می‌شود. حال که با مزایا و کاربردها و اهمیت پنل پیامکی آشنا شدید، نوبت خرید و راه‌اندازی پنل پیامکی برای توسعه کسب‌و‌کارمان است.

تهیه و راه‌اندازی پنل پیامکی

حتما تا حالا با شنیدن مزایای بازاریابی پیامکی ترغیب به تهیه پنل پیامکی، شده‌اید؛ ولی نمی‌دانید که چگونه باید اقدام به خرید پنل نمایید. اما در این مسیر باید ابتدا اعتبار و هریک از ویژگی‌های شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های ارسال پیامک و امکاناتی را که در اختیار شما قرار می‌دهند، مورد بررسی قرار دهید.

ما در بررسی‌های مقایسه‌ای خود میان چندین شرکت ارائه دهنده پنل پیامکی موجود در بازار، استفاده از پنل اس ام اس ملی پیامک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با خرید پنل پیامکی این شرکت، علاوه بر اینکه امکانات منحصر به فردی دریافت می‌کنید، آینده کسب‌و‌کار خود را نیز تضمین خواهید کرد، چراکه مشاوران و کارشناسان ملی پیامک در تمام طول راه توسعه و رونق کسب و کارتان، همراه شما خواهند بود.

خرید پنل اس ام اس ملی پیامک

1- ثبت‌نام در سایت

قدم اول برای خرید پنل پیامکی ، مراجعه به وبسایت ملی پیامک و ثبت‌نام در سایت می‌باشد.

2- انتخاب پنل

بعد از ثبت‌نام در سایت ملی پیامک، باید از میان چهار پنل پیشنهادی سایت، با بررسی امکانات و قیمت هریک، یکی از آنها را انتخاب کنید.
هریک از چهار پنل پایه، اقتصادی، شرکتی، تجاری، با توجه به امکانات قابل ارائه در آنها، قیمت متفاوتی دارند.

در وبسایت ملی پیامک در بخش "تعرفه‌ها"، پنل‌ها به‌طور کامل معرفی و ویژگی‌ و امکانات هر پنل نیز توضیح داده شده است.

برای مثال قیمت پنل اقتصادی که جزو محبوب‌ترین پنل‌های ملی پیامک محسوب می‌شود، تنها 89 هزار تومان است و شامل 800 پیامک هدیه نیز می‌باشد. البته با قیمتی کمتر از این نیز می‌توانید صاحب یک پنل پیامکی شوید. تنها با پرداخت 25 هزار تومان، پنل پیامکی پایه با 300 پیامک رایگان را در اختیار خواهید داشت. همچنین در همین قسمت میتوانید تعرفه پیام کوتاه مربوط به هریک از پنل‌ها را مشاهده بفرمایید.

در مسیر انتخاب پنل مناسب با توجه به اهداف کسب‌و‌کارتان تا رسیدن شما به قله‌های موفقیت، ملی پیامک همیشه همراه شما خواهد بود. در این راستا می‌توانید با شماره‌گیری 63404-021، داخلی 1 با مشاوران و کارشناسان تیم ملی پیامک، تماس گرفته و بازاریابی پیامکی موفقی را تجربه کنید.

دریافت خط اختصاصی

بعد از خرید پنل پیامکی، نوبت خرید یک خط اختصاصی برای راه اندازی پنل است. خط اختصاصی مانند شماره تلفن همراه است که پیش‌شماره های آن تعیین کننده نوع اپراتور (همراه اول، ایرانسل، رایتل و تالیا) است.
برای استفاده از پنل پیامکی نیز 5 اپراتور سرویس‌دهنده متفاوت با پیش شماره‌های 1000، 2000، 3000، 5001 و 021 و 026 وجود دارد که در ادامه به صورت مختصر با آنها آشنا خواهید شد:

خط اختصاصی اپراتور 1000 : سرعت ارسال بالا از ویژگی‌های اصلی این خط است و هزینه آن به نسبت پایین است.

خط اختصاصی اپراتور 2000 : ویژگی اصلی این خط عودت هزینه پیامک‌های با ارسال ناموفق است؛ اما تعرفه پیامک و خطوط آن به نسبت بالاست.

خط اختصاصی اپراتور 3000 : مهم‌ترین ویژگی این خط، خرید خطوط به صورت کاملاً سفارشی و انتخاب ارقام بوده و تعرفه‌های رند و غیر رند آن تفکیک شده نیست.

خط اختصاصی اپراتور 5001 : سرعت ارسال خوب و هزینه پایین پیامک از ویژگی‌های این اپراتور است.

خط اختصاصی اپراتور 021 و 026: امکان ثبت خطوط پیامکی معادل خطوط تلفن ثابت، مشخصه این اپراتور است؛ البته این اپراتور مختص ساکنین تهران و کرج است.

در صورتی‌که نمی‌خواهید از شماره‌های 12 یا 14 رقمی موجود در پنل‌ها (شماره‌های عمومی که توسط سامانه به صورت رایگان ارائه می‌شود) استفاده کنید، می‌توانید از قسمت سفارش خط، خط اختصاصی جدید خریداری کنید.

خط اختصاصی شماره‌ایست که بعد از پیش شماره هر اپراتور قرار می‌گیرد و تا 14 رقم، می‌تواند باشد و قیمت‌های متفاوتی نیز دارد. همانطور که از نام این شماره مشخص است، این خط مخصوص پنل شماست و با این خط می‌توانید پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و خدماتی ارسال کنید.

علاوه بر خط اختصاصی، یک خط عمومی نیز در پنل وجود دارد. صاحب اصلی این خط، خود سامانه پیامکی است که آن را در اختیار تمام مشتریان خود قرار می‌دهد. قابل ذکر است که با خطوط عمومی نمی‌توان پیامک دریافت کرد.

تست پنل ملی پیامک

بعد از فعالسازی پنل خود، قبل از ارسال پیامک انبوه، بهتر است یک پیامک تکی بفرستید. در واقع، این کار برای این است که پنل پیامک خود را تست کنید و از کیفیت و صحت ارسال پیامک‌های خود آگاه شوید.

قبل از ارسال باید، متن پیامک، خط ارسال و خط دریافت را مشخص کنید. از آنجایی که کاربران ایرانسل نمی‌توانند پیامک‌های تبلیغاتی خود را مسدود کنند، بهتر است پیامک تست را به یک شماره ایرانسل ارسال کنید.

شروع ارسال پیامک از طریق پنل ملی پیامک

بعد از طی مراحل ذکر شده به راحتی می‌توانید شروع به ارسال پیامک نمایید. ولی باید به چه شماره‌هایی پیامک بفرستید؟! و یا متن پیامک‌تان چه چیزی باشد و چگونه آن را تنظیم کنید؟! در این مرحله می‌توانید از دو گروه شماره استفاده کنید:
شماره‌هایی که خودتان جمع‌آوری کرده‌اید (شماره مشتریان فعلی) و شماره‌هایی که در بانک شماره‌های سامانه ملی پیامک وجود دارند.

1- شماره مشتریان فعلی

اولین گروه، شماره‌هایی هستند که از مشتریان خود جمع‌آوری کرده‌اید. مسلما اگر به مشتریان خود در مناسبت‌های خاص پیامک بزنید و یا محصولات و تخفیف‌ها را اعلام کنید، تاثیر بسزایی در افزایش فروش و ایجاد حس صمیمیت مشتریان با شما، خواهد داشت. همانطور که بسیاری از آرایشگران، رستوران‌داران، برندهای پوشاک و سایر کسب‌و‌کارها از سامانه پیامکی برای اعلام تخفیف‌های ماهانه و ارسال پیامک مناسبتی و... استفاده می‌کنند.

2- بانک شماره‌های سامانه ملی پیامک

دومین گروه از شماره‌های هدف برای ارسال پیامک، شماره‌هایی هستند که در بانک سامانه ملی پیامک وجود دارند. این سامانه، بانک شماره‌ها را براساس معیارهای مشخصی مانند جنسیت، سن، شغل و حتی منطقه جغرافیایی و کد پستی افراد دسته‌بندی کرده است و هر روز بانک اطلاعاتی خود را به‌روز رسانی و کامل‌تر می‌نماید.

برای مثال، صاحب یا مدیر یک سالن زیبایی واقع در منطقه 3 تهران، برای خانم‌های منطقه 3 تهران پیامک می‌فرستد. یعنی او شماره‌ها را براساس جنسیت و منطقه انتخاب کرده است. ارسال پیامک به افراد ساکن یک منطقه باعث می‌شود که مشتریان بومی، به راحتی آن کسب‌و‌کار را شناسایی کنند.

روش دیگری نیز برای ارسال پیامک، وجود دارد. ارسال پیامک بر اساس دکل مخابراتی (BTS). با این روش، به وسیله پنل اس ام اس ملی پیامک می‌توانید به صورت انبوه به تمامی افراد موجود در منطقه‌ی مورد نظر خود پیامک ارسال نمایید.
این شیوه از ارسال پیامک منجر به این می‌شود تا علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، بتوانید به بهترین نحو ممکن پیام‌های تبلیغاتی خود را به کاربران هدف در یک منطقه مشخص، ارسال کنید.

شما در این روش تعیین می‌کنید که پیامک به افرادی ارسال شود که در محدوده یک دکل مخابراتی ایرانسل هستند. البته این روش محدودیت هایی نیز دارد: اولا، در روش دکل مخابراتی، باید حداقل 50 هزار پیامک ارسال کنید. دوما، از آنجایی که مخاطبان پیامک در این حالت، کسانی هستند که نزدیک یک دکل مخابراتی ساکن هستند، شماره ها بین ساعت 12 شب تا 2 بامداد جمع آوری می شود. یعنی دقیقا افراد ساکن منطقه منتخب.

سخن پایانی

حالا که با پنل اس ام اس سامانه ملی پیامک و نحوه تهیه و راه‌اندازی آن آشنا شدید، خوب است این را هم بدانید که ملی پیامک با فراهم آوردن امکان تست 3 روزه‌ی رایگان پنل خود، به کاربران اجازه می‌دهد تا ابتدا تمام زوایای محیط کاربری پنل اس ام اس ملی پیامک را مورد بررسی قرار داده و سپس با خیالی آسوده بهترین انتخاب را داشته باشند.

اگر می‌خواهید از پنل ملی پیامک با امکاناتی کامل و منحصر به فرد برای بازاریابی پیامکی کسب‌و‌کار خود استفاده کنید، همین حالا با مراجعه به وبسایت ملی پیامک به آدرس www.melipayamak.com و یا شماره‌گیری 02163404 داخلی 1، با فعالسازی یکی از پنل‌های ملی پیامک، از تمام امکانات آن، بهره‌مند شوید.