۰ نفر

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز:

اگر گاز نبود تبدیل به بزرگترین وارد کننده گازوییل می‌شدیم/ ذخیره‌سازی برای ما یک امر حیاتی است

۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۲۹
کد خبر: 703893
اگر گاز نبود تبدیل به بزرگترین وارد کننده گازوییل می‌شدیم/ ذخیره‌سازی برای ما یک امر حیاتی است

رضا نوشادی گفت: ۸۰ درصد سبد انرژی ما گاز است و باید ذخیره‌سازی را جدی بگیریم چرا که اگر اتفاق خاصی بیفتد در مناطق سردسیر، باید جسد از خانه‌ها بیرون بکشیم و در این شرایط، ذخیره‌سازی برای ما حیاتی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز، امروز (سه‌شنبه ۹ اسفند) در هشتمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو، با بیان اینکه عملکرد شرکت ملی گاز با سایر شرکت‌ها متفاوت است گفت: اگرچه این شرکت فوق‌العاده چابک و چالاک است اما اگر طی ۱۰ سال آینده، اقدامات مناسبی در پاسخگویی به مشتریان نداشته باشد، جزو منفورترین شرکت‌های دولتی قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به دو زنجیره‌ی مصرف و تولید عنوان کرد: مشتریان هر میزان که بخواهند می‌کنند اما کسی به فکر زنجیره‌ی تولید نیست.

نوشادی در خصوص هوشمندسازی بیان کرد: پایلوت‌های هوشمندسازی را در حد مطالعه داشتیم که باید پیشرفت کنند‌. انگلستان از سال ۲۰۱۸تاکنون ۳میلیون مشترک را هوشمند کرده و این رقم در کشور چین، ۵۰ میلیون مشترک است. 

او با اشاره به سبد انرژی کشورهای دیگر بیان کرد: ۱۴ تا ۱۸ درصد میزان متوسط گاز در سبد انرژی کشورهای اروپایی است اما اولین مکانبزم ما افزایش قیمت است که طی تحقیقات از ۱۲ اندیشکده به دست آمده و هیچ نظری جز این وجود ندارد. 

نوشادی اظهار کرد: پنج و نیم میلیون بشکه، ارزش حرارتی گازی است که توزیع می‌کنیم؛ اگر گاز نداشتیم یکی از بزرگترین واردکنندگان گازوییل، نفت سفبد و مازوت بودیم. 

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران درخصوص الزام ذخیره‌سازی گفت: ۸۰ درصد سبد انرژی ما گاز است و باید ذخیره‌سازی را جدی بگیریم چرا که اگر اتفاق خاصی بیفتد در مناطق سردسیر، باید جسد از خانه‌ها بیرون بکشیم و در این شرایط ذخیره‌سازی برای ما حیاتی است.

نوشادی در پایان اظهار کرد: باید بتوانیم در توسعه‌ی میادین حضور جدی داشته باشیم اگرچه یک سری کارشناس در شرکت ملی گاز معتقدند که بانک‌ها می‌توانند در توسعه‌ی میادین حضور داشته باشند اما ما نمی‌توانیم!