۰ نفر

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس انتقاد کرد؛

صنعتگران پتروشیمی هیچ نقشی در سیاست گذاری ها ندارند

۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۵۴
کد خبر: 703837
صنعتگران پتروشیمی هیچ نقشی در سیاست گذاری ها ندارند

علی جدی گفت: متأسفانه صنعتگران پتروشیمی در سیاست‌گذاری‌ها هیچ نقشی ندارند در حالی که لازم است نقش ذینفعان در سیسات‌گذاری‌ها را ببینیم‌.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، علی جدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، امروز (سه‌شنبه، ۹ اسفند) در هشتمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو، با بیان اینکه باید به دنبال تعریف و اجرای راهکارها باشیم گفت: همه‌ی ما فقط می‌توانین نقد کنیم و نقد کردن هم کار ساده‌ای است؛ در این شرایط بهتر است به سمت ارائه‌ی راهکار برویم.

او اضافه کرد: بهتر این است که براساس واقعیات موجود کار کنیم؛ ممکن است خیلی موارد ایده‌آل باشند اما ما که در متن هستیم باید براساس واقعیات موجود پیش برویم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه صنعت پتروشیمی هنوز روزهای خوب خود را می‌گذراند گفت: اگر امروز فکری به حال این صنعت نکنیم در سال‌های آینده وضع بدتری خواهیم داشت‌. 

جدی افزود: در حال حاضر، اولویت دولت گاز خانگی است؛ دولت تصمیم می‌گیرد گاز خانگی قطع نشود و این واقعیتی است که باید آن را ببینیم. 

او نقش نداشتن ذینفعان در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها را یکی از بزرگترین مشکلات دانست و بیان کرد: متأسفانه صنعتگران پتروشیمی در سیاست‌گذاری‌ها هیچ نقشی ندارند در حالی که لازم است نقش ذینفعان در سیسات‌گذاری‌ها را ببینیم‌. 

جدی همچنین به بحث ذخیره‌سازی و بهینه‌سازی اشاره کرد و گفت: هیچ حساسیتی نسبت به مصرف گاز خانگی وجود ندارد و این منابع کشور است که هدر می‌روند.آنجا که عایدی نصیب دولت می‌شود همین پتروشیمی‌ها هستند چون در بخش‌های دیگر نه تنها چیزی نصیبش‌ نمی‌شود بلکه باید از جیب خرج کند.