۰ نفر

وزیر انرژی لبنان:

از کمک ایران برای تامین سوخت لبنان استقبال می کنیم

۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۵۵
کد خبر: 656220
از کمک ایران برای تامین سوخت لبنان استقبال می کنیم

وزیر انرژی لبنان در پاسخ به سخنان اخیر دبیرکل حزب الله که گفته بود که درصورت موافقت دولت حاضر است از ایران برای لبنان سوخت تامین کند، گفت که بیروت از کمک کشورهای دوست استقبال می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، ولید فیاض، وزیر انرژی و منابع آبی دولت پیشبرد امور لبنان در اظهاراتی گفت: ما از هر کمک و بخششی که از طرف دولت های دوست بیاید استقبال می کنیم.

به گزارش العهد؛ وی تاکید کرد: ما در این راستا مشخصات سوخت مورد نیاز برای نیروگاه های تولید برق را آماده کردیم و به طرف های ذیربط اعلام می کنیم و بر روی سایت وزارت انرژی نیز قرار خواهیم داد.

وزیر انرژی لبنان تاکید کرد: نیروگاه های تولید برق به هر یک لیتر سوخت نیاز دارند و با توجه به افزایش دمای هوا در تابستان این امر بر هیچ کس پوشیده نیست.

این اظهارات الفیاض در پاسخ به سخنان اخیر سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان است که گفته بود آمادگی تامین سوخت از ایران را دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان شب گذشته در گفت‌وگو با شبکه المیادین درخصوص بحران سوخت لبنان تاکید کرد: "من حاضرم از ایران سوخت وارد کنم اما مساله این است که دولت لبنان باید این امر را بپذیرد، هیچ کسی در لبنان جرات این کار را ندارد زیرا از تحریم های آمریکا می ترسند."

همچنین وئام وهاب، رئیس حزب "التوحید العربی" لبنان تاکید کرد که پیشنهاد سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان برای آوردن سوخت از ایران تحولی مثبت است و باید اجرایی شود. هرکس که با این پیشنهاد مخالفت کند باید رسوا شود.

وهاب در ادامه خاطرنشان کرد: به عقیده من مخالفت با این پیشنهاد خیانت به مردم و منافع مردم است زیرا نفتی که از عراق وارد کردیم آخر ماه آگوست به پایان خواهد رسید. از سوخت ایرانی استقبال می کنیم.

پیش از این نیز جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی لبنان در گفت‌وگو با شبکه المنار تاکید کرده بود که با وجود امضای قرارداد با مصر و اردن تصمیم سیاسی آمریکا مانع رسیدن برق و گاز به لبنان می شود.

وی در ادامه گفت که من نزد سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و همچنین وزیر انرژی لبنان می روم و از آن ها درخواست می کنم که سوخت ایرانی وارد کنیم، در این صورت از فردا 10 ساعت در روز برق خواهیم داشت.