۰ نفر

افزایش بهای طلای سیاه در بازار انرژی

۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۱۹
کد خبر: 621102
افزایش بهای طلای سیاه در بازار انرژی

با ادامه جنگ روسیه علیه اوکراین و تحریم های غرب علیه مسکو، بهای نفت خام در بازار انرژی شاهد افزایش بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بار دیگر بی نتیجه ماندن مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین و احتمال اختلال بیشتر در عرضه در هفته‌های آینده موجب شد تا سرمایه گذاران از آینده بازار انرژی هراس داشته باشند.

از این رو، بهای نفت خام برنت دریای شمال با ۰.۸ درصد افزایش به ۱۰۰ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۰.۶ درصد افزایش، ۹۷ دلار و ۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین اوایل ساعات امروز در یک سخنرانی ویدئویی اعلام کرد: مواضع اوکراین و روسیه در مذاکرات صلح واقعی‌تر به نظر می‌رسد، اما برای رسیدن به نتیجه به زمان بیشتری نیاز داریم.

تحلیلگران بازار‌های جهانی معتقدند ممکن است تا هفته‌ها بازار انرژی تحت تاثیر اخبار درگیری‌های نظامی میان اوکراین و روسیه باشد و نیز ممکن است رشد تورم در بیشتر کشور‌های غربی موجب تاثیر بر بازار‌های عرضه و تقاضا گردد.

چین در روز‌های اخیر به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا در برخی شهر‌های بزرگ این کشور قوانین قرنطینه را بار دیگر اعمال کرده، اقدامی که موجب شده سرمایه گذاران نگران کاهش تقاضا در روز‌های آینده از سوی این کشور پرجمعیت باشند.

همچنین داده‌ها و تحلیل‌های اولیه موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد که در هفته منتهی به ۱۱ مارس ذخایر نفت خام این کشور حدود ۳.۸ میلیون بشکه افزایش داشته این در حالیست که ذخایر بنزین در آمریکا تا همین میزان کاهش را به ثبت رسانده است.