۰ نفر

بایدن ممنوعیت واردات نفت روسیه را اعلام کرد

۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۱۶
کد خبر: 618791
بایدن ممنوعیت واردات نفت روسیه را اعلام کرد

رییس جمهور آمریکا در یک سخنرانی، تحریم‌های جدیدی را علیه نفت روسیه برقرار کرد و گفت تصمیم ما برای ممنوعیت تمام واردات نفت روسیه با مشورت متحدانمان گرفته شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بایدن در این سخنرانی که پیش از سفر به تگزاس انجام شد، گفت: «بزرگترین و تاثیرگذارترین بسته تحریمی را در جهان اعمال می کنیم که اقتصاد روسیه را به سمت نزول سوق داده است. تصمیم ما برای ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه بدون قیمت در ایالات متحده نخواهد بود و دفاع از آزادی برای ما در اینجا هزینه خواهد داشت. 

ما با شرکای اروپایی خود برای توسعه یک استراتژی بلندمدت برای توقف وابستگی به نفت روسیه کار می کنیم. ما می‌خواهیم از عرضه جهانی انرژی محافظت کنیم و از خانواده های آمریکایی حمایت کنیم. روبل در حال سقوط است و اقتصاد روسیه پس از اعمال بزرگترین بسته تحریمی موثر در جهان علیه روسیه رو به افول است. 

ما هر کاری را که لازم باشد برای کاهش تاثیر تحریم های آمریکا بر روسیه انجام خواهیم داد. تصمیم برای ممنوعیت نفت روسیه به روس‌ها آسیب می‌زند و به ما نیز آسیب می‌رساند. ایالات متحده بیش از همه کشورهای اروپایی نفت تولید می کند. ما مانع دسترسی روسیه به صنعت و فناوری پیشرفته هستیم و بسیاری از شرکت‌ها معاملات خود را با مسکو به حالت تعلیق درآورده‌اند. 

من برای رسیدگی به افزایش قیمت سوخت در ایالات متحده هر کاری انجام خواهم داد. شرکت های نفتی نباید از مصرف کنندگان آمریکایی استثمار کنند و اکنون زمان سودجویی نیست. تغییر به سمت انرژی های پاک به کاهش قیمت ها کمک می کند.»