۰ نفر

سی ان بی سی خبر داد؛

نفت خام بر قله ۱۳۰ دلاری

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۱۸
کد خبر: 618189
نفت خام بر قله ۱۳۰ دلاری

نفت خام ایالات متحده برای مدت کوتاهی به بالای ۱۳۰ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت در ۱۳ سال گذشته به دلیل اعمال تحریم های احتمالی غرب برای خرید نفت روسیه است.

اقتصادآنلاین – پرهام کریمی؛ به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، با واکنش بازار به اختلالات عرضه ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین و احتمال ممنوعیت خرید نفت و گاز طبیعی روسیه، قیمت نفت در معاملات صبح روز دوشنبه به افزایش خود ادامه داد.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت، معیار نفت ایالات متحده، تقریباً ۹ درصد افزایش یافت و به ۱۲۶.۰۵ دلار در هر بشکه رسید. در یک نقطه قیمت به ۱۳۰.۵۰ دلار در عصر یکشنبه افزایش یافت که بالاترین قیمت از جولای ۲۰۰۸ بود.

شاخص بین المللی نفت برنت با ۹.۹ درصد افزایش به ۱۲۹.۷۵ دلار رسید. برنت یک شبه به بالاترین میزان خود به ۱۳۹.۱۳ دلار رسید که بالاترین قیمت از جولای ۲۰۰۸ است.

جان کیلداف از Again Capital گفت: "نفت با چشم انداز تحریم کامل نفت و محصولات روسیه در حال افزایش است." "قیمت‌های بالای بنزین در حال حاضر به شکلی سرسام آور بالا می‌رود. قیمت‌ها در برخی ایالت‌ها به سرعت به ۵ دلار افزایش می‌یابد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان گفت: ایالات متحده و متحدانش در حال بررسی ممنوعیت واردات نفت و گاز طبیعی روسیه هستند.

وی گفت: ما اکنون در حال گفتگو با شرکا و متحدان اروپایی خود هستیم تا ضمن اطمینان از وجود عرضه مناسب نفت در بازارهای جهانی، به طور هماهنگ به دورنمای ممنوعیت واردات نفت روسیه نگاه کنیم. "این یک بحث بسیار فعال است."

در همین حال، نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا عصر یکشنبه در نامه‌ای به همکاران دموکرات گفت که مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی تحریم‌های قوی برای ممنوعیت واردات نفت روسیه است - اقدامی که روسیه را از اقتصاد جهانی منزوی می‌کند.

وی افزود:‌ لایحه ما واردات نفت و محصولات انرژی روسیه به ایالات متحده را ممنوع می‌کند، روابط تجاری عادی با روسیه و بلاروس را لغو می کند و اولین گام را برای ممانعت از دسترسی روسیه به سازمان تجارت جهانی برمی‌دارد. ما همچنین به دولت اجازه خواهیم داد تا تعرفه‌های وارداتی روسیه را افزایش دهد.

در حالی که تحریم‌های غرب علیه روسیه تاکنون به تجارت انرژی این کشور اجازه ادامه داده است، اکثر خریداران از محصولات روسی در حال حاضر اجتناب می‌کنند. بر اساس تحلیل جی پی مورگان، شصت و شش درصد نفت روسیه برای یافتن خریدار در تلاش است.

در یک حرکت سریع به دلیل درگیری، میانگین قیمت هر گالن گاز در ایالات متحده در روز یکشنبه به بالای ۴ دلار رسید. هزینه اساسی نفت بیش از ۵۰ درصد هزینه بنزینی را که مصرف کنندگان در خودروهای خود مصرف می‌کنند، تشکیل می‌دهد.