۰ نفر

رکورد شکنی قیمت بنزین در آمریکا

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۵۰
کد خبر: 618169
رکورد شکنی قیمت بنزین در آمریکا

احتمال تحریم واردات نفت روسیه توسط آمریکا قیمت نفت خام را بیش از پیش افزایش داده و در نتیجه قیمت بنزین در آمریکا را هم به بالاترین رقم از اواخر ژوئیه ۲۰۰۸ رسانده است.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، انجمن اتومبیل آمریکا اعلام کرد قیمت بنزین در این کشور ۱۱ درصد طی هفته گذشته افزایش‌یافته و به بالاترین رقم از اواخر ژوئیه ۲۰۰۸ رسیده‌است. این افزایش قیمت را می‌توان نتیجه فلج شدن توانایی روسیه برای صادرات نفت خام به‌دنبال تحریم‌های غرب علیه این کشور بر سر مسئله اوکراین دانست.

به گزارش رویترز، طبق گزارش این انجمن، متوسط قیمت بنزین معمولی در آمریکا در روز یکشنبه به ۴.۰۰۹ دلار در هر گالن رسیده‌است، یعنی ۱۱ درصد بالاتر از ۳.۶۰۴ دلار هفته گذشته و ۴۵ درصد گران‌تر از ۲.۷۶۰ دلار در سال گذشته میلادی.

قیمت بنزین در آمریکا در هفدهم ژوئیه ۲۰۰۸ به رکورد ۴.۱۱۴ دلار در هر گالن رسیده بود یعنی همان زمانی‌که قیمت نفت خام این کشور تا ۱۴۷.۲۷ دلار در هر بشکه افزایش‌یافته بود.

گران‌ترین بنزین در آمریکا در حال حاضر در کالیفرنیا به قیمت ۵.۲۸۸ دلار در هر گالن معامله می‌شود و پس‌از آن ایالت‌های هاوایی با ۴.۶۹۵ دلار، نوادا با ۴.۵۲۶ دلار و اورگان با ۴.۴۶۶ دلار قرار دارند.

مؤسسه گسبادی که بر بازار سوخت آمریکا نظارت دارد اعلام کرد این دومین افزایش بزرگ قیمت بنزین در تاریخ آمریکا بوده‌است. قیمت بنزین در آمریکا طی هفته منتهی به سوم سپتامبر ۲۰۰۵ و پس‌از طوفان کاترینا ۴۹ سنت افزایش‌یافته بود.

انجمن اتومبیل آمریکا اعلام کرد افزایش قیمت نفت نقش مهمی در بالا بردن قیمت‌ها دارد و قیمت بنزین در پمپ‌بنزین‌ها را افزایش خواهد داد.

قیمت نفت خام آمریکا در آخرین ساعات روز یکشنبه با یک افزایش ۱۲ درصدی به ۱۳۰.۵۰ دلار در هر بشکه رسیده بود، یعنی بالاترین رقم از جولای ۲۰۰۸. این در شرایطی است که آمریکا و متحدان اروپایی آن در فکر تحریم واردات نفت از روسیه هستند.