۰ نفر

پیش بینی اوپک از تقاضای آتی نفت

۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۳۸
کد خبر: 602001
پیش بینی اوپک از تقاضای آتی نفت

اوپک پیش‌بینی می‌کند همه‌گیری کرونای اومیکرون تاثیری بر روند رشد تقاضای نفت نداشته باشد و مصرف جهانی نفت در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی از ۱۰۰ میلیون بشکه در روز فراتر رود.

 به گزارش رویترز، اوپک در روز سه‌شنبه بر پیش‌بینی خود از رشد تقاضای جهانی نفت در 2022 علی‌رغم همه‌گیری کرونای اومیکرون تاکید کرد و اعلام کرد بازار نفت در سال جاری میلادی از حمایت خوبی برخوردار خواهد بود.

به‌گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، سازمان کشورهای صادرکننده نفت در گزارش ماهانه خود اعلام کرد انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت 4.15 میلیون بشکه در روز در سال جاری میلادی افزایش یابد. این رقم تغییری نسبت‌به پیش‌بینی ماه گذشته نداشته‌است.

در گزارش اوپک آمده‌است تصمیمات پولی کشورها مانند افزایش نرخ بهره روند رشد اقتصاد جهان را متوقف نخواهد کرد و بازار نفت شرایط خوبی در 2022 خواهد داشت.

انتظار می‌رود مصرف جهانی نفت در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی از 100 میلیون بشکه در روز فراتر رود. طبق اسناد اوپک، آخرین باری که دنیا سالانه بیش‌از 100 میلیون بشکه نفت مصرف کرد، سال 2019 بود.

اوپک اعلام کرد:«همه‌گیری نوع جدید کرونا ممکن است بر تقاضای نفت در نیمه اول سال جاری میلادی تاثیر بگذارد اما همه‌چیز بستگی به محدودیت‌های اعمال‌شده و نرخ بستری بیماران در بیمارستان‌ها خواهد داشت که بر نیروی کار تأثیر می‌گذارد، اما پیش‌بینی رشد اقتصاد تغییری نخواهد کرد».

این گزارش نشان می‌دهد تولید نفت اوپک 170 هزار بشکه در روز در آخرین ماه 2021 افزایش‌یافته و به 27.88 میلیون بشکه رسیده‌است.