۰ نفر

نامه به بایدن برای صادرات نفت

۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۱۲
کد خبر: 588621
نامه به بایدن برای صادرات نفت

دولت بایدن به دنبال درخواست برخی نمایندگان، دیگر در فکر ممنوعیت صادرات نفت آمریکا جهت پایین آوردن قیمت بنزین نیست.

 به گزارش رویترز، دولت بایدن دیگر به فکر ممنوعیت صادرات نفت خام در تلاش برای پایین آوردن قیمت بنزین در آمریکا نیست.

به‌گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، گروهی از قانون‌گذاران آمریکا طی نامه‌ای از رییس جمهور این کشور خواسته‌اند صادرات نفت را متوقف نکند. 8 عضو مجلس نمایندگان آمریکا در این نامه اظهار داشته‌اند ممنوعیت صادرات نفت خام می‌تواند به پایین آوردن قیمت بنزین طبق خواسته کاخ‌سفید کمک کند. ولی در عوض، با محدود کردن عرضه جهانی نفت و تضعیف تولید داخلی، قیمت را بیش‌از پیش بالا خواهد برد.
دولت بایدن مدت‌هاست با افزایش قیمت انرژی ازجمله قیمت خرده‌فروشی بنزین دست‌وپنجه نرم می‌کند. قیمت بنزین در آمریکا در ماه نوامبر 60 درصد بالاتر از سال گذشته بود.کاخ‌سفید ماه گذشته اعلام کرد 50 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک خود را با هدف پایین آوردن قیمت انرژی آزاد می‌کند و سازمان کشورهای صادرکننده نفت را هم برای عرضه بیشتر تحت فشار گذاشت.
در این نامه آمده‌است دولت باید مشکل افزایش قیمت انرژی را با برداشتن موانع بر سر راه تولید بیشتر نفت در آمریکا حل کند.
دولت بایدن قبلاً اعلام کرده بود ابزارهای دیگری برای مدیریت قیمت بالای انرژی دارد که یکی از آن‌ها منع صادرات نفت است.
طبق اطلاعات انجمن اتومبیل آمریکا، قیمت داخلی بنزین در این کشور حدود 3٫34 دلار در هر گالن است یعنی بالاتر از 2٫16 دلاری که در سال گذشته میلادی معامله می‌شد. قیمت بنزین در اوایل ماه نوامبر به اوج 3٫42 دلار رسیده بود.
کنگره آمریکا در 2015 دستور به لغو ممنوعیت چهل‌ساله صادرات نفت خام این کشور داد. صادرات نفت آمریکا از آن زمان 600 درصد افزایش یافته و در 2020 به 3٫2 میلیون بشکه در روز رسید.
طبق قوانین آمریکا، بایدن این قدرت را دارد تا اعلام شرایط اضطراری کرده و صادرات نفت را تا یک‌سال محدود یا ممنوع ‌کند.