۰ نفر

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس؛

گزارش نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی توسط سازمان انرژی اتمی تصویب شد

۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۳۵
کد خبر: 560197
گزارش نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی توسط سازمان انرژی اتمی تصویب شد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از تصویب گزارش این کمیسیون درباره نحوه اجرای قانون اقدام راهبری و لغو تحریم‌ها توسط سازمان انرژی اتمی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «علی خضریان»‌ در توضیح نشست روز سه‌شنبه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس به خبرنگاران گفت: در این نشست گزارش کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون پیرامون اجرای قانون راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ایران قرائت شد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: این قانون در ۱۲ آذرماه سال ۱۳۹۹ به تصویب مجلس رسید و سازمان انرژی اتمی را موظف به اجرای مفاد آن کرد. اما بر اساس کارشناسی‌های مختلف و جلساتی که با رییس سابق سازمان انرژی اتمی و معاونین این سازمان در کمیسیون اصل نود برگزار شد و نیز ارسال نامه حاوی سوالات مختلف از آقای «علی اکبر صالحی»  رییس سابق سازمان انرژی اتمی، استنکاف وی در امتناع یا ممانعت از اجرای این قانون محرز شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس خاطرنشان کرد: بر این اساس مقرر شد گزارش کامل این موضوع که به تصویب اعضای کمیسیون اصل نود رسیده است، برای قرائت در صحن علنی به هیات ربیسه مجلس ارجاع شود.