۰ نفر

حسنوند؛

وزارت نیرو برنامه یکساله برای عبور از زمستان و تابستان به مجلس ارائه می‌ کند

۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۴۱
کد خبر: 560191
وزارت نیرو برنامه یکساله برای عبور از زمستان و تابستان به مجلس ارائه می‌ کند

رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت:مقرر شد وزارت نیرو برنامه کوتاه یکساله برای عبور از زمستان و تابستان آینده و برنامه میان مدت که چند ساله خواهد بود به مجلس ارائه کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، فریدون حسنوند رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی پس از حضور وزیر نیرو  در این کمیسیون در گفت‌وگویی درباره این جلسه، گفت:بحث‌های کلی در این جلسه مطرح شد.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد درباره اصلاح ساختار وزارت نیرو در حوزه آب و برق بود، ادامه داد: بحث دیگر بحث استفاده از بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری در حوزه آب و برق بود.

نماینده اندیمشک در مجلس تصریح کرد:طبق قانون صنایع مکلف به احداث نیروگاه برای تامین برق خود هستند که درباره این موضوع نیز بحث و تبادل نظر شد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس با اعلام اینکه درباره بحث صادرات و قیمت گذاری برق و نگرانی سرمایه گذاران در این زمینه نیز بحث‌های انجام شد، اظهار داشت:استفاده از انرژی های تجدید پذیر و استفاده از بخش خصوصی در این حوزه و جلوگیری از  تلفات برق از موضوعات دیگر مطرح شده در جلسه امروز بود.

حسنوند تصریح کرد: قرار شدکمیته مشترکی مابین وزارت نیرو و کمیسیون برای استفاده از طرفیت‌ها در برنامه هفتم توسعه شکل بگیرد و  بتوانیم در بودجه سال آینده وزارت نیرو را پشتیبانی بیشتر کنیم.

وی با بیان اینکه نگرانی مردم درباره آب و برق جدی است و باید در برنامه‌های بلند مدت و کوتاه این نگرانی‌‌ها را بر طرف کنیم، گفت: طبق توافقات انجام شده، مقرر شد وزارت نیرو برنامه کوتاه یکساله برای عبور از زمستان و تابستان آینده و برنامه میان مدت که چند ساله خواهد بود به مجلس ارائه کند.

علی اکبرمحرابیان وزیر نیرو نیز درباره این جلسه، گفت: در خصوص برنامه‌ها  و اولویت‌های وزارت خانه در حوزه‌های برق، فاضلاب و آب  در این نشست توضیحاتی به نمایندگان ارائه شد.

وی ادامه داد: درباره مشکلاتی که در اثر قطع برق در چند ماه گذشته رخ داده بود و مسائلی که درباره آب و خشسکالی و دغدغه‌های که در این زمینه وجود دارد و برنامه‌های که در این زمینه تدوین شده بود را در این جلسه تقدیم کمیسیون کردیم.

وزیر نیرو عنوان کرد:سعی خواهیم کرد با اصلاح برخی پروژه‌ها نقطه نظرات مجلس به شکل مطلوب عملیاتی شود.