۰ نفر

یک مقام مسئول پاسخ داد؛

علت خاموشی‌های اخیر برق چیست؟

۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۵۸
کد خبر: 501081
علت خاموشی‌های اخیر برق چیست؟

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: علت قطعی برق در روزهای گذشته و آتی تنها به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی برنمی‌گردد بلکه افزایش مصرف برق نیز نسبت به سال گذشته مزید بر علت شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدرضا جولایی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز، با اشاره به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری گفت: مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری در روزهای سرد امسال نسبت به سال گذشته از روزانه 570 میلیون متر مکعب به 615 میلیون متر مکعب رسید و 45 میلیون متر مکعب افزایش یافت.

وی افزود: در چند روز گذشته مصرف گاز در بخش خانگی به دلیل سرد شدن هوا افزایش یافته است و رکورد مصرف 660 میلیون متر مکعب در روز به ثبت رسید. ما به تعهدات‌مان در قبال گازرسانی به نیروگاه‌ها عمل کردیم و به صورت میانگین روزانه 122 میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل داده‌ایم درحالیکه تعهد ما 100 میلیون متر مکعب در روز بود.

*رکوردشکنی مصرف گاز در بخش خانگی با مصرف روزانه 660 میلیون متر مکعب

جولایی گفت: در نتیجه علت قطعی برق در روزهای گذشته و آتی تنها به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی برنمی‌گردد بلکه افزایش مصرف برق نیز نسبت به سال گذشته مزید بر علت شده است و باید در حوزه کنترل مصرف برق نیز اقداماتی صورت گیرد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: امروز میزان مصرف گاز در بخش خانگی به 620 میلیون متر مکعب رسیده است. روز گذشته ما در پیک مصرف گاز بودیم و در بخش خانگی 660 میلیون متر مکعب گاز به مصرف رسیده بود.