۰ نفر

اداره اطلاعات انرژی آمریکا خبر داد؛

کاهش تولید نفت خام آمریکا در ماه اکتبر

۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۱۹
کد خبر: 495155
کاهش تولید نفت خام آمریکا در ماه اکتبر

تولید نفت خام ایالات متحده آمریکا در ماه اکتبر به‌دلیل افت بیشتر تقاضا، کاهش یافت.

به گزارش رویترز، گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد که تولید نفت خام ایالات متحده در ماه اکتبر بیش از ۲ میلیون بشکه در روز نسبت به اوایل سال ۲۰۲۰ کاهش یافت، زیرا قیمت‌های ضعیف و تقاضای کم به‌دلیل شیوع ویروس کرونا بر تولید نفت اثر گذاشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بر اساس این گزارش دولتی، تقاضای نفت خام در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در پایین‌ترین سطح اوایل سال ۲۰۲۰ باقی مانده است و مقدار تولید نیز از زمان آغاز کاهش در فصل بهار، تا حد زیادی پایین باقی مانده است.

مجموع تقاضای نفت خام آمریکا در ماه اکتبر ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز (بیش از ۱۰ درصد) کمتر از مدت مشابه پارسال بود. این مقدار افت، شدیدتر از کاهش ۹.۵ درصدی ماه سپتامبر است.

تازه‌ترین داده‌های این نهاد مربوط به تولید نفت آمریکا در ماه اکتبر است که با کاهش ۴۴۲ هزار بشکه در روز به ۱۰ میلیون و ۴۲۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی، کاهش تولید نفت ایالات متحده در خلیج مکزیک در پی طوفان‌های فصلی، دلیل دیگر این کاهش تولید بوده است، در حالی که حتی بدون کاهش تولید خلیج مکزیک، مقدار تولید نفت در این ماه کمتر از سطح آن پیش از همه‌گیری بود.

تولید گاز طبیعی آمریکا در ماه اکتبر ۹۹ میلیون و ۵۶۸ هزار فوت‌مکعب در روز بود، در حالی که در ماه سپتامبر ۱۰۰ میلیون و ۲۲۱ هزار فوت‌مکعب تولید شد.