۰ نفر

پیامدهای منفی کرونا؛

تقاضای نفت تا سال ۲۰۲۲ ریکاوری نمی‌شود

۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۴۰
کد خبر: 494062
تقاضای نفت تا سال ۲۰۲۲ ریکاوری نمی‌شود

یک سال دیگر، یعنی تا اواخر ۲۰۲۱ یا اوایل ۲۰۲۲ طول می‌کشد تا تقاضای نفت به سطح قبل از پاندمی کرونا بازگردد.

به گزارش راشاتودی، دنیل یارگین، معاون مدیر عامل آی‌اچ‌اس مارکیت و کارشناس ارشد انرژی این شرکت در مصاحبه با العربیه انگلیسی گفت یک سال دیگر، یعنی تا اواخر ۲۰۲۱ یا اوایل ۲۰۲۲ طول خواهد کشید تا تقاضای نفت به سطح قبل از پاندمی برگردد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، پیش‌بینی یارگین در مورد تقاضای نفت با پیش‌بینی‌های آژانس بین‌المللی انرژی و اوپک هم‌خوانی دارد. این دو سازمان هم پیش‌بینی کرده بودند که تقاضای سالانه نفت خام سال آینده به سطح قبل از پاندمی بازنمی‌گردد. هرچند در مقایسه با افت تقاضایی که امسال به علت پاندمی اتفاق افتاد، سال آینده با رشد تقاضا روبرو خواهد شد.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرده بود، ۸۰ درصد از افت تقاضای روزانه ۳.۱ میلیون بشکه‌ای نفت در سال آینده به علت پایین ماندن تقاضای سوخت جت می‌باشد.

اوپک هم در گزارش ماهانه خود تقاضای نفت سال آینده را ۴۱۰ هزار بشکه در روز نسبت به پیش‌بینی قبلی خود کاهش داد و به ۹۵.۸۹ میلیون بشکه رساند.

یارگین همچنین گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تولید نفت آمریکا حول ۱۱ میلیون بشکه در روز بماند و دیگر به رشد سالانه ۱.۵ میلیون بشکه در روز نرسد.