۰ نفر

امروز صورت گرفت؛

رونمایی از ۲محصول جدید تولید داخل در صنعت پتروشیمی

۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۸
کد خبر: 490491
رونمایی از ۲محصول جدید تولید داخل در صنعت پتروشیمی

دو محصول KHR-۴۵ و MDA که امروز به صورت رسمی از تولید آنها رونمایی شد می‌توانند جایگزین محصولات مشابه خارجی در تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علیرضا صدیقی زاده، مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون در مراسم رونمایی از دو محصول جدید این شرکت اظهار داشت: تنوع‌بخشی محصولات پتروشیمی یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های اصلی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس است و با توجه به حمایت‌های هلدینگ خلیج فارس از تحقیق و توسعه، نتایج آن در شرکت‌های زیرمجموعه همانطور که امروز شاهد آن هستیم، دیده می‌شود.

وی افزود: صنعت پلی‌ یورتان که شرکت پتروشیمی کارون بخشی از این زنجیره است، نیاز به پلی‌ال دارد و سرمایه‌گذاری در پلی‌ال، این صنعت را به صورت کامل بی‌نیاز از واردات می‌کند و باید سرمایه‌گذاران را تشویق به سرمایه‌گذاری در این بخش کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون  با بیان اینکه "محصول KHR-45 تأییدیه بالاترین استانداردها را در کشور اخذ کرده و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است"، گفت: شرکت پتروشیمی کارون با هدف تکمیل زنجیره ارزش و متنوع‌سازی سبد تولید، برای نخستین بار محصول KHR-45 را تولید و عرضه کرده که در تولید فوم سرد در تولید تشک ها و صندلی ها و افزایش کیفیت و ماندگاری آنها نقش دارد و پیش از این از خارج از کشور وارد می شد و از این پس، تولید داخلی این محصول پتروشیمی می تواند جایگزین واردات آن شود.

وی ادامه داد: محصول PMA که یک محصول میانی است و در پتروشیمی کارون تولید می شود، فقط توسط شرکت Huntsman امریکا تولید می شود و تحت عناوین مختلف وارد کشور می شود که تولید PMA در ایران می تواند به خوبی جایگزین واردات این محصول امریکایی شود.

بر اساس این گزارش، محصول دیگری که امروز از آن رونمایی شد، محصول MDA تولید پتروشیمی کارون بود که این محصول نیز در ادامه تکمیل زنجیره ارزش محصولات با هدف تأمین نیاز تولیدکنندگان میان‌دستی و پایین‌دستی داخلی تولید و عرضه می شود.