۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

قول مسئولین وزارت نفت برای افزایش حق‌الزحمه تانکرداران سوخت

۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۱۵
کد خبر: 484132
قول مسئولین وزارت نفت برای افزایش حق‌الزحمه تانکرداران سوخت

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس از قول مسئولین شرکت ملی پالایش و پخش برای رفع مشکلات سوخت رسانی و افزایش حق الزحمه تانکرداران خبر داد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، هادی بیگی‌نژاد عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در تشریح جزئیات نشست امروز (دوشنبه 3 آذر) این کمیسیون اظهار داشت: در بخش اول این نشست، معاون برنامه‌ریزی وزیر نیرو در کمیسیون انرژی حاضر شد تا نظرات آنها را درباره بودجه سال آینده و اقدامات آتی آنها و اعتبارات و نیازهای آنها را شنیده و موضوع بین طرفین تشریح شود تا کمیسیون انرژی در حوزه وزارت نیرو برای سال 1400 اقدامات آتی خود را پیش ببرد. 

وی خاطرنشان کرد: در بخش دوم نشست کمیسیون انرژی، تربتی مدیرعامل شرکت گاز ملی ایران در این کمیسیون حاضر شده و وی درباره تدابیر لازم اتخاذ شده به منظور عدم قطعی گاز و افت فشار و عدم مشکل نیروگاه‌ها به دلیل مشکلات و کمبودهای گاز توضیحاتی را مطرح کرد که وی آمار مختلفی را برای مناطق متعدد کشور ارائه داده و گزارشی را در این‌باره اعلام کرد و گفت که حالت‌های مختلف را شرکت ملی گاز درنظر گرفته و تدابیر لازم را اتخاذ کرده است تا در زمستان به مشکلی در حوزه گاز برنخوریم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت:‌ صالح‌آبادی معاون پالایش و پخش وزارت نفت هم در بخش سوم این نشست در کمیسیون انرژی حاضر شد و وی درباره توزیع LPG و برنامه‌های این وزارتخانه جهت توزیع آن ارائه کرد، هر چند که در جلسات پیشین کمیسیون انرژی این موضوع را پیگیری کرده بودیم. 

بیگی‌نژاد خاطرنشان کرد: متأسفانه بحث LPG در کشورمان منجر به صف‌های طولانی شده بود که زحمات آنها را افزایش داده بود این در حالی است که گاهی اوقات مشکلات در توزیع سوخت منجر به بروز مشکلاتی در حوزه بنزین، گازوئیل و گاز مایع شده بود و حتی مشکلات کامیونداران حمل و نقل کننده سوخت و فرآورده‌های آن را هم داشتیم.

وی ادامه داد: مسئولین دولتی حاضر در کمیسیون انرژی قولهای لازم را برای پیگیری مشکلات ارائه کرده و کمیسیون انرژی این موضوع را در روزها و هفته‌های آتی برای رفع مشکلات دنبال خواهد کرد و حتی تقسیم‌بندی‌های لازم صورت گرفت تا نماینده پیگیری کننده موضوع برق، گاز، پالایش و پخش و ... مشخص شده است. 

وی گفت: مقرر شد در روزهای آینده جلسه‌ای بین شرکت ملی پالایش و پخش و نماینده تانکرداران توزیع‌کننده سوخت برگزار شود تا مشکلات مطرح شده و برطرف شود. 

بیگی‌نژاد گفت: در نشست امروز کمیسیون انرژی مشخص شد که دستمزد توزیع سوخت از سوی تانکداران و حق‌الزحمه آنها نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش پیدا کرده است. 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس درباره نشست فردا این کمیسیون هم گفت: پیگیری امور مربوط به بودجه سال آینده وزارت نفت با حضور معاون برنامه‌ریزی این وزارتخانه بررسی خواهد شد.