۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تشدید تحریم‌های نورداستریم/ آلمان از تحریم‌ها در امان است

۲۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۴۷
کد خبر: 481323
تشدید تحریم‌های نورداستریم/ آلمان از تحریم‌ها در امان است

درحالی آمریکا در صدد برقراری دور جدید تحریم‌ها بر خط لوله نورداستریم است که آلمان باوجود اینکه مقصد گاز انتقالی این خط لوله است همچنان از تحریم‌ها در امان خواهد بود.

اقتصاد آنلاین - مریم علیزاده؛ در ادامه کارشکنی‌های آمریکا برای نرسیدن گاز روسیه به اروپا و تحریم علیه خط لوله نورداستریم، این بار شرکت‌های بیمه‌ای که کشتی‌های حامل لوله‌های مورد نیاز این خط لوله را تهدید به تحریم کرد.

در این خصوص بلومبرگ گزارش داد که مقامات آمریکایی قصد دارند شرکت‌های بیمه‌ای را که با کشتی‌های روسیه برای تکمیل روند احداث خط لوله گاز نورد استریم-۲همکاری داشته، تحریم کنند.

در ادامه این موضوع اعضای مجلس نمایندگان و سنا برای اعمال اصلاحیه بر تحریم‌های خطوط لوله جدید گاز در پیش نویس قانون بودجه دفاعی برای سال ۲۰۲۱ به توافق رسیده اند. اما موضوع قابل توجه در این رابطه عدم شمول آلمان و یا مقامات در تحریم‌های آمریکا در خصوص خط لوله نورد استریک است چراکه آلمان مقصد اصلی گاز انتقالی این خط لوله است.

گفتنی است فاز سوم خط لوله انتقال گاز در پروژه نرود استریم-۲ در حال اجرا است که شامل احداث دو خط برای انتقال گاز طبیعی روسیه با ظرفیت کلی سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب سالانه از سواحل روسیه از طریق بستر دریای بالتیک به آلمان است. پیش از این نیز وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود تحریم‌های خود بر ضد پروژه خط‌لوله نورد استریم ۲ را گسترش داده است و حال اشرکت‌هایی که برای این پروژه خدمات یا منابع مالی فراهم کنند یا تجهیزات آن را به روز رسانی یا نصب کنند و یا کشتی‌هایی که برای لوله‌گذاری دریایی استفاده می‌شوند تحریم خواهند شد.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، فعالیت‌های مرتبط با این پروژه طبق قانون حفاظت از امنیت انرژی اروپا که در سال ۲۰۱۹ به تصویب رسیده است تحریم خواهد شد و این فعالیت‌ها دیگر به ارائه خدمات با تسهیلات یا ارتقای تجهیزات کشتی‌ها و یا تخصیص منابع مالی برای ارتقا و نصب تجهیزات بر روی کشتی‌های مرتبط با این پروژه محدود نخواهد شد.

مقامات آمریکا پیش از این هم بارها و بارها از نورد استریم ۲ انتقاد کرده و تهدید کرده بودند که این پروژه را تحریم خواهند کرد. این درحالی است که هدف از این پروژه انتقال گاز روسیه به آلمان و دریای بالتیک می‌باشد.